بعد از تلاطم اخیر، آیا امیدهای اتریوم همچنان زنده است؟

چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰

بعد ثبت عملکرد بهتر از بیت کوین و خیلی دارایی‌های دیگر در ماه نوامبر، اتریوم به نظر میرسد که مسیر نزولی و رکود را در پیش گرفته است. حتی بعد از فروش شدید اخیر نیز اتریوم که برترین آلتکوین محسوب میشود از سطح حیاتی 3955$ پایینتر نرفت. با این حال طی 4 روز گذشته اتریوم حدود 10% از ارزش خود را از دست داد و در زمان نگارش مطلب در حدود قیمت 3780$ معامله شد.  

بعد از رشد 7.5% اتریوم در ماه نوامبر و رسیدن به قیمت 4631$ و ارزش بازار 549 میلیارد دلار در انتهای ماه، اکثریت بازار انتظار افت قیمت اتریوم به پایین سطح 3800$ را نداشتند. بنابر این، آیا زمان ریزش اتریوم فرا رسیده یا فقط یک اصلاح موقتی است که فرصت خرید محسوب میشود؟

 

نوامبر رویایی اتریوم 

طی یک ماه گذشته، میانگین متحرک 50 روز و 200 روز حدود 19.7% و 7.4% از مقدار ماه قبل بالاتر بود. رشد Defiها نیز در ماه گذشته باعث حرکت اتریوم شد و میزان TVL شبکه در حدود 8.68% افزایش داشت و به 78 میلیارد دلار در ماه نوامبر رسید.  

 

 

به علاوه، میانگین تعداد آدرس‌های فعال روزانه برای شبکه اتریوم به میزان 5.30% رشد داشت و در ماه نوامبر به 624k رسید، در حالی که آدرس‌های جدید نیز به میزان 10.8% افزایش داشت و نشان از رشد سالم در مشارکت on-chain داشت. اطلاعات نشان میدهد که اتریوم چگونه عملکرد ضد تورمی داشت و طی ماه نوامبر به صورت متوسط روزانه 12.1k اتریوم سوزانده شد و رشد 23.5% ماهانه را ثبت نمود.  

 

اگر رشد شبکه با همین سرعت ادامه پیدا کند و مشارکت کنندگان جدید و قدیمی در بازار فعالیت کنند، قیمت میتواند از سطوح پایین شروع به رشد نماید. 

با این حال، با افزایش انتقال اتریوم به صرافی‌ها توسط نهنگ‌ها، شرایط کنونی به سمت بازار خرسی چرخش میکند. اطلاعات به دست آمده از نهنگ‌ها نشان از این دارد که 29,100 اتریوم (معادل 112,127,386 دلار) از یک کیف پول ناشناس به FTX منتقل شد در زمانی که قیمت اتریوم در حدود 3700$ در نواسان بود. 

 

اما، یک واژگونی قیمت میتواند اتفاق بیفتد

اطلاعات از Sanbase نشان میدهد که چگونه روند بولیش بلند مدت اتریوم همچنان دست نخورده باقی مانده در حالی که 10 آدرس برتر هولد کننده اتریوم در صرافی ها 3.82 میلیون دلار اتریوم نگهداری میکنند، که کمترین میزان از زمان خروج است. در این میان، 10 آدرس برتر هولد کننده خارج از صرافی مجموعا 24.78 میلیون دلار اتریوم نگهداری میکنند که نزدیک به سقف تاریخی 26.63 میلیون دلار اتریوم در ژوئن 2016 است و نشان از حمایت روند بولیش بلند مدت دارد. 

 

 

به علاوه، میتوان مشاهده کرد که آدرس‌های فعال اتریوم در سطح مناسبی باقی مانده اند در حالی که سپرده‌های فعال ریزش داشته‌اند. اگر آدرس‌های فعال رشد داشته باشند و روند نزولی در سپرده‌های فعال ادامه پیدا کند، به زودی میتوان توقع بازیابی قیمت را داشت.

 

 

به ویژه، طی رشد قیمت ماه آوریل، آدرس‌های فعال اتریوم رشد چشمگیری داشت در حالی که سپرده فعال ریزش داشت، که باعث رشد ناگهانی قیمت بالای سطح 2000 دلار شد.

بدین ترتیب، مادامی که اتریوم نزدیک قیمت 3700$ است میتواند یک فرصت مناسب خرید در کف باشد، چرا که به عنوان حمایت بلند مدت عمل نموده است، و بهتر است که منتظر فعالیت on-chain باشیم. یک رشد خوب در RSI روزانه، که در حال حاضر روند نزولی دارد، میتواند به عنوان یک سیگنال مناسب برای ورود عمل نماید. در کوتاه مدت، در حالی که انتظار نوسان قیمت را برای اتریوم داریم، ممکن است به زودی بازگشت قیمت را شاهد باشیم.  

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.