بیت کوین؛ ساختار بولیش بلند مدت هنوز پابرجاست

سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰

کلنجار بیت کوین با سطح قیمت 50,000$ بیش از یک هفته در جریان است. در واقع، سقوط ناگهانی بیت کوین به زیر سطح 45k$ باعث شد مجددا قیمت به سطوح ابتدای اکتبر کاهش یابد و باعث افت 15% ارزش بیت کوین شود. 

با این وجود، با دست نخورده ماندن ساختار بولیش بلند مدت بیت کوین، این سناریو برای بهترین رمرارز بازار قابل تصور است.

 

اهداف بلند مدت بیت کوین همچنان پابرجاست

در حالی که اصلاح قیمت 4 دسامبر باعث شد کل بازار وارد شرایط "ترس شدید" شود، نهنگ‌ها و سرمایه گذاران کلان مانند میکرواستراتژی در کف قیمت خرید انجام دادند. پیرو عواقب ریزش اخیر، و با ثبت پولبک حدود 20%، روند خرید هولدرها مقداری کمتر شد،

خالص ورودی کوین‌ها به سمت هولدرهای بلند مدت، طبق تصویر زیر، همچنان در منطقه بولیش باقی مانده است. حالا در شرایطی که انباشت سرمایه تا حدودی کندتر شده، هنوز فروش هیجانی به اندازه ای زیاد نشده که نشانه فاز بریش عمیق‌تر باشد. 

 

 

هولدرهای بلند مدت، در طرف دیگر، هنوز در محدوده قله انباشت هستند. بازار خرسی معمولا همزمان با واگذاری و فروش دارایی توسط هولدرهای بلند مدت رخ میدهد. 

این بار، علیرغم ترس ریزش بیشتر به پایین محدوده 45k$، به صورت ساختاری عوامل شروع بازار خرسی وجود ندارند، همانطور که توسط تحلیلگر Willy Woo مشخص شده است. 

 

 

بیت کوین برای برای بازگشت به بازی به این موارد نیاز دارد

با بررسی ساختاری عرضه و تقاضای بیت کوین، شاخص‌های بلند مدت هنوز نشان از مقدمه‌چینی بولیش یا خنثی دارند. هولدرهای کوتاه مدت در کف قیمت خرید داشته اند، که در کوتاه مدت تاثیر گذار نیست اما روی روند بلند مدت بیت کوین اثر خواهد داشت. به علاوه، هنوز در حال خروج کوینها از صرافی‌ها هستیم. 

یک فرم جالب فرکتال که توسط تحلیلگر TechDev اشاره شده، شباهت بین ساختار کندل هفتگی بیت کوین با ساختار 2020 و قبل از شروع بازار صعودی را نشان میدهد. با ثبت کف دو قلو توسط RSI و مشاهده سقف دو قلو و یک کف برای Stochastic RSI، دو ساختار بسیار شبیه به هم هستند. 

 

 

بنابر این بیت کوین میتواند برای یک حرکت صعودی آماده شود؟ برای اینکه بیت کوین بتواند مجددا در مسیر صعودی قرار گیرد، لازم است که ابتدا محدوده 52k$ تا 53k$ را بازپس گیرد. این مقاومت بلند مدت، خط روند بولیش است، مانند میانگین متحرک 21 هفته‌ای، و میانگین متحرک 1 روزه و 4 ساعته.  بنابر این، تثبیت قیمت بالای این سطح حیاتی میتواند کلید مومنتوم پیش رو باشد. 

در حال که ممکن است ماه دسامبر بازیابی قیمت از ریزش‌های اخیر را به همراه داشته باشد، ممکن است شاهد حرکت رنج طی چند هفته هم باشیم.

در مجموع، در حالی که بازیابی بیت کوین میتواند شروع شود، باقی مانده سال میتواند شاهد حرکت قیمت تحت تاثیر نواسانات و عوامل بیرونی باشد. 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.