در شرایط آشوب بازار، آیا بیت کوین ریزش را پشت سر گذاشته؟

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰

طی هفته گذشته شاه رمزارزها چندین بار تلاش کرد تا قیمت خود را بالای سطح 50,000$ تثبیت نماید. با این حال، به نظر میرسد تمام تلاشها بی نتیجه بوده است. عملکرد قیمت بیت کوین در محدوده 49,000$ محدود شده و محدوده قیمت 47,900$ به عنوان حمایت کوتاه مدت عمل میکند. 

از خیلی جهات، مسیر حرکت بیت کوین یک شرایط آشوب و گیجی در بازار را نشان میدهد. 

در زمان نگارش مطلب، قیمت بیت کوین در حدود 49,112$ در حال نوسان بود و یک رشد روزانه 1.41% را ثبت نمود. با این حال، قبل از اینکه عملکرد کوتاه مدت و میان مدت بیت کوین را بررسی کنیم، باید نگاه دقیقتری به اتفاقات هفته گذشته داشته باشیم. 

 

شاخص‌های گیج کننده 

طی هفته گذشته، در حالی که بسیاری از فعالان بازار انتظار بازیابی قیمت بیت کوین را داشتند، یک رشد قابل ملاحظه در فعالیت شبکه رخ داد. 

بیت کوین شاهد 3% کاهش تراکنش‌ها و آدرس‌های جدید هفتگی بود. با این حال، حدود 4% جهش در آدرس‌های فعال و 5% رشد در دارایی فعال به ثبت رسید.

 

 

روندهای ذکر شده بایست افزایش تقاضای شبکه توسط فعالان کنونی را رقم میزدند، به جای بازیگران جدید.  

به علاوه، با ریزش ارزش بازار بیت کوین به میزان 1% و پایین آمدن آن به زیر 1 تریلیون دلار، یک پول بک 0.1% در هش ریت نیز ایجاد شد. شبکه یک پرش 16% در قدرت هش را شاهد بود و به نزدیک رکورد 181.77 EH/s رسید. سختی شبکه بعدی برای بیت کوین حدود 12 دسامبر برنامه ریزی شده و پیش بینی میشود یک رشد حدود 7.8% اتفاق بیفتد. 

همچنین کیف پولهای با بیش از 1000 بیت کوین حدود 1.36% طی هفته گذشته کاهش داشته که نشان از کسب سود توسط بازیگران بزرگ دارد. 

در حالی که عملکرد قیمت بیت کوین تقریبا شرایط راکد را نشان میدهد، به نظر میرسد فضای کلی فعالان بازار عدم قطعیت و گیجی باشد. 

 

آیا به کف قیمت رسیده‌ایم؟

احساسات و فضای حاکم بر ترید بیت کوین طی چند روز گذشته به محدوده بریش ریزش داشت و افراد نسبت به بازگشت بیت کوین به سطوح قیمت میانه نوامبر مشکوک هستند. 

بر اساس شواهد تاریخی، احساسات حاکم منفی نشانه ای برای کف بودن قیمت بیت کوین است. بنابر این، آیا محدوده 48k$ میتواند یک کف برای چرخه کنونی باشد؟

 

 

اول از همه، وقتی که Open Interest  و نرخ ورود سرمایه را بررسی کردیم، در زمان نگارش مطلب، دومی منفی اما نزدیک به صفر بود.

میزان Open Interest در بازار فیوچرز بیت کوین و نرخ ورود سرمایه در خیلی از صرافی ها منفی بوده است. و در کل، بعد از اینکه چنین سطوح منفی‌ای ثبت شده، شاهد رشد قیمت بوده‌ایم.  

 

 

در اینجا لازم ایت به این موضوع اشاره کنیم که شاخص استیبل‌کوین‌های بازخرید شده به یک سقف تاریخی جدید رسیده است. این میتواند به این معنی باشد که نهنگ ها در حال نقد کردن سرمایه خود قبل از نوسان بازار هستند، در پاسخ به اعلام FOMC در 16 دسامبر. 

 

 

به نظر میرسد با گذشت زمان، قیمت بیت کوین با عدم قطعیت و ابهامات بیشتری مواجه میشود و دلیل آن پویایی‌های گسترده‌تر بازار است. برای الان، با این حال، لازم است قیمت بیت کوین بالای سطح 50k$ تثبیت شود تا هرگونه بازیابی قیمت بیتواند اتفاق بیقتد. 

 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.