در شرایط ترس شدید بازار، چه زمانی برای خرید بیت کوین مناسب است؟

سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰

بعد از ثبت سقف تاریخی در قیمت 69,000$، قیمت بیت کوین برای بیشتر روزهای ماه گذشته در یک روند نزولی قرار گرفت و در روزهای اخیر دستخوش یک ریزش بی سابقه بعد از می 2021 شد. 

در حالی که یک بازگشت سریع از محدوده 40k$ و رشد تا محدوده 48k$ تا حدودی اعتماد را به فعالان باز برگرداند، اما فضای کلی همچنان بریش باقی ماند. خصوصا به دلیل اینکه در زمان نگارش مطلب بیت کوین در محدوده 47,969$ در نوسان بود. 

فروش هیجانی و حرکت بیت کوین به پایین میانگین ساده متحرک 100 ساعته باعث شد مجددا شاخص ترس و طمع بازار در شرایط ترس شدید قرار بگیرد. کندل هفتگی بیت کوین، که یک عنصر کلیدی در مسیر حرکت صعودی و عملکرد میان مدت بیت کوین است، درست بالای سطح 51k$ بسته شد. 

با این حال، با بررسی چارت از منظر کوتاه مدت، خط روند اصلی صعودی با حمایت نزدیک 48,500$ در تایم فریم کوچکتر تشکیل شد.

 

بنابراین بازار در چه شرایطی است؟

طی آخر هفته، هولدرهای بیت کوین سومین تسلیم بزرگ on-chain در تاریخ را شاهد بودند و بیش از 2.18 میلیارد دلار ضرر محقق شده ثبت شد. آخرین باری که چنین شرایطی ثبت شد مارس 2020 بود و سپس ماه می 2021 و در نهایت ماه ژوئن که 3.45 میلیارد دلار ضرر ثبت شد. 

 

 

به ویژه، هولدرهای کوتاه مدت در حال فروش یا انتقال کوین‌های خود در ضرر بودند، همانطور که توسط شخاص STH-SOPR مشخص شده.

بعد از سقوط قیمت، شاخص SOPR هولدرهای کوتاه مدت ریزش بیشتری در محدوده منفی داشت و به سطوح ماه جولای بازگشت.

 

 

این بدین معنی است که کوین هایی که توسط هولدرهای کوتاه مدت نگهداری میشد در حال فروش در ضرر هستند. در حالی که ممکن است این یک تسلیم قبل از افزایش جدید قیمت باشد، ممکن است 2 سناریو در ادامه اتفاق بیفتد. 

یک سناریو میتواند حرکت خنثی و رنج بیت کوین باشد مشابه زمانی که STH-SOPR در ماه می سقوط کرد، یا میتواند یک تسلیم قبل از افزایش جدید قیمت بیت کوین باشد مشابه ماه جولای. 

 

حرکت بعدی چه زمانی است؟

شاخص buy/sell ratio 30 HMA بر اساس جفت روز و قیمت، نشان میدهد که فشار فروش به شدت بالاتر از فشار خرید است. 

در گذشته، زمانی که این نسبت وارد محدوده مثبت شده و نزدیک 1.0 شده، قیمت به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا نموده است.

 

 

اکنون در حالی که برخی اندیکاتورهای کوتاه مدت on-chain احتمال بازگشت قیمت را نشان میدهند، تا زمانی که این شاخص وارد محدوده مثبت شود، حتی اگر بازگشت موقتی هم اتفاق بیفتد، امکان ریزش بیشتر قیمت وجود دارد.  

برای الان، با قرار گرفتن قیمت در محدوده نزدیک میانگین متحرک 50هفته‌ای -حمایت خط روند رالی صعودی سال 2021 - اگر قیمت بتواند این حمایت را حفظ کند و به سطح 53k$ برگردد، میتواند یک نقطه مناسب برای ورود باشد. 

با این حال، با باقی ماندن قیمت بیت کوین پایین سطح 50k$، بهترین کار این است که جوانب احتیاط رعایت شود چرا که احتمال نوسان بیشتر در بازار کریپتو وجود دارد.

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.