تارگت بعدی برای بیت کوین چه قیمتی است؟

دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰

بیت کوین به همراه کل بازار کریپتو بزرگترین ریزش را بعد از 19 می 2021 ثبت نمود. با از دست رفتن حدود 25% ارزش بیت کوین تنها در چند ساعت، شرایط بازار به حدود اواخر سپتامبر بازگشت.

بر اساس قیمت ذکر شده، ضررهای زیادی در بازار اتفاق افتاد و بیش از 2.5 میلیارد دلار لیکوئید شد. بر این اساس، سوال مهم این است؛ آیا روند صعودی بلند مدت برای بیت کوین همچنان پابرجاست؟

 

کاهش قیمت به تاخیر افتاده بود

در چارت روزانه، قیمت بیت کوین از زمان ریزش 16 نوامبر یک الگوی وج نزولی را تشکیل داده بود. با توجه به ساختار بلند مدت برای ماه گذشته، میتوان اینطور نتیجه گیری کرد که ریزش اخیر تا سطح 42k$ مقداری هم به تاخیر افتاده بود.

با بررسی از منظر بالاتر و نگاه به چارت هفتگی بیت کوین، در میابیم که بعد از ریزش 4 دسامبر، قیمت چطور خط روند و میانگین متحرک 50 را شکست.

 

 

طی اصلاح اساسی قبلی در ماه می و اواخر ژوئن نیز قیمت این سطح را شکست، با این حال همواره مجددا آن را بازیابی نمود. 

در واقع، این سطح قیمت به عنوان یک حمایت برای 100% رالی از جولای تا نوامبر عمل نموده است. بدین ترتیب، تا زمانی که کندل هفتگی بالای این سطح یا حوالی میانگین متحرک 50 در تایم فریم هفتگی بسته شود، بیت کوین این مشروعیت و امکان را خواهد داشت که حمایت شود و یک رالی جدید را آغاز نماید. 

به طور جالبی یک فرکتال RSI نیز در این ناحیه تاثیر گذار است. همانطور که در چارت بالا قابل مشاهده است، یک ساختار مشابه در RSI در فاصله زمانی اواسط 2019 تا اوایل 2020 وجود دارد، همچنین از اوایل 2021 تا زمان نگارش این مطلب. عامل تسریع کننده در هر دو مورد، فروش هیجانی به دلیل ترس ناشی از کرونا بود. 

با این حال، عوامل مختلفی در سقوط اخیر نقش داشتند، از جمله: ترس میان سرمایه گذاران خرد، ریزش بازار تکنولوژی، وجود اهرم‌های بیش از حد در بازار کریپتو، Open Interest بالا در قراردادهای آتی، نرخ مثبت منابع مالی و ...

 

 

خب اتفاق بعدی چیست؟

برای الان، با توجه به بازگشت قیمت، یک ریزش دیگر تا حدود سطح 40k$ محتمل است.

با این حال، دو اندیکاتور اصلی بیت کوین در حال افزایش هستند که سیگنال خوبی محسوب میشود. گردش توکن‌های BTC و آدرس‌های فعال روزانه، در زمان نگارش مطلب، در بالاترین میزان خود در 6 ماه قرار دارد. در واقع، به نظر میرسد که روند صعودی خود را حفظ کرده باشند.

 

 

به علاوه، نسبت تخمینی اهرم (estimated leverage ratio) حدود 22% طی تنها یک روز افت داشت. این موضوع آخرین بار در ماه سپتامبر اتفاق افتاد زمانی که قیمت بیت کوین حدود 24% ریزش داشت و به 40k$ رسید. 

در شرایطی که رالی مشابهی در ادامه آغاز شود و قیمت یک الگوی تکراری را ایجاد کند، کمترین تارگت مورد انتظار بیت کوین تا پایان ژانویه 2022 میتواند سطح 75k$ باشد. 

 

 

در زمان نگارش مطلب، بزرگترین دستاورد از قیمت بیت کوین، بازگشت آن از سطوح پایینتر است و به نظر میرسد که پویایی بازار نسبت به چرخه‌های قبلی بسیار متفاوت است. 

با اینکه نوسان همچنان بالا بود، به نظر میرسد بازار از سقف‌های قیمت که با القاء فومو ایجاد شده و فروش‌های هیجانی و ناگهانی، به سمت رشد بالغانه و پایدار حرکت کرده است. با این وجود، با ادامه مایل شدن ساختار قیمت به سمت بازار بریش، بهترین کار محتاط بودن است. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.