بیت کوین و اتریوم و بزرگترین اصلاح از 19 می

یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰

بیت کوین و اتریوم با ریزش شدیدی مشابه اصلاح شدید 19 می 2021 مواجد شدند و نیازی به گفتن نیست که ساختار بلند مدت بولیش تا حدودی شکسته شده. در این مطلب تحولات جدید on-chain را بررسی میکنیم و تخمین میزنیم که آیا این یک فرصت خریددر بازار است. بیت کوین و اتریوم در زمان نگارش مطلب 11% و 8% افت قیمت داشتند.

 

 

بیت کوین به سختی اولین حمایت on-chain را حفظ کرد

 

 

کمتر از 48 ساعت قبل از نگارش مطلب، بیت کوین در حال نوسان در محدوده 55,000$ تا 60,000$ بود. اهمیت این محدوده از آنجایی مشخص میشود که بالاترین میزان جا به جایی را داشته و بیش از 2.2 میلیون بیت کوین در این محدوده قیمت منتقل شده اند. 

با این حال، این محدوده خاص توسط بیت کوین حفظ نشد و قیمت بیت کوین در نمودار تا 42,000$ ریزش داشت. قیمت بیت کوین در حال حاضر پایین محدوده حمایت بعد (بین 48k$ تا 50k$) باقی مانده و ساختار بازار نشان میدهد که قیمت هنوز جای کاهش دارد. 

 

 

 

زمان خوش‌آمدگویی به فاز خرسی برای بیت کوین و اتریوم فرا رسیده؟

در ابتدای 3ماهه چهارم 2021، اکثریت بازار انتظار داشتند تا قبل از انتهای سال 2021 بیت کوین به قیمت 100,000$ و اتریم به قیمت 10,000$ برسد. با این حال، ممکن است که ما شاهد بالاترین سقف تاریخی بوده باشیم و اصلاح کنونی منجر به فاز خرسی شدید شود. 

 

 

در چارت‌های قبل، شاهد این بودیم که بیت کوین بارها از حمایت به سمت بالا بازگشت داشت اما طی چند روز گذشته بازار کاملا از حمایت عبور کرد. در همین راستا، کانال صعودی بلند مدت در چارت روزانه شکسته شد. 

به علاوه، اخیرا بیت کوین در حال نوسان در یک کانال نزولی قرار گرفته است، و لازم بود تلاقی بین دو الگو نتیجه بولیش داشته باشد. اما نتیجه به این صورت پیش نرفت و شرایط بازار در حال حاضر به نفع خرس‌هاست. 

 

 

برای اتریوم هم شرایط تقریبا یکسان است. علیرغم اینکه اتریوم تا حدود 100 دلار مانده به سقف تاریخی 26 نوامبر پیش رفت، ریزش شدید بیت کوین باعث افت اتریوم نیز شد. 

 

سوال همچنان باقیست؛ سرمایه گذاران باید در کف خرید کنند؟

یک سری واقعیت‌ها از این قرار هستند. کندل اصلاحی و سایه بلند آن، بزرگترین سایه ریزشی از زمان 19 می  و کاهش 22% قیمت است. به نظر میرسدکه قیمت ریزش بیشتری را در نمودار شاهد باشیم و در آینده نزدیک قیمت تا 42,000$ نیز کاهش داشته باشد. برای اتریوم، روند مشابهی پیش بینی میشود و کاهش قیمت تا حدود 3200$ در هفته‌های آتی محتمل است. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.