اتریوم و تحقق قیمت 6000$ در ماه دسامبر؟

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰

اتریوم در ماه نوامبر شرایط فوق العاده خوبی نداشت و با ریزش 9% در یک مقطع، این رمزارز به روند نامطلوب خود در طی ماه ادامه داد. 

با این حال، شرایط کلی آنقدرها هم نامساعد نیست. در واقع، اتریوم یک بازدهی سرمایه یا ROI حدود 0.5% را برای ماه ثبت نمود و این بدین معنی است که سرمایه گذاران اگر از اوایل نوامبر خرید خود را انجام داده باشند در حال حاضر ضرر خاصی متحمل نشده اند. 

حال در این مطلب، به بررسی عواملی میپردازیم که نشان میدهد صبر برای سرمایه گذاران اتریوم در ماه پایانی سال 2021 چه نتایجی در پی خواهد داشت. در زمان نگارش مطلب، ارزش بازار اتریوم به بالای 500 میلیارد دلار بازگشت و حدود 7% روی نمودار رشد داشت. 

 

بقای ساختاریافته برای اتریوم

 

 

یکی از اولین مواردی که طی 30 روز گذشته برای اتریوم شاهد بودیم این است که بین حدود قیمت 3800$ تا 4000$ از یک حمایت مناسب برخوردار بود. بعد از رسیدن به سطح 4400$ در اواخر اکتبر، اتریوم آن سطح را مجددا تست کرد قبل از اینکه رشد مجدد در نمودار داشته باشد. با این حال، نیمه دوم نوامبر به اصلاح ‌های جدی منجر شد و در روز 26 نوامبر یک سقوط قابل توجه رخ داد. در این زمان نیز مجددا محدوده حمایتی یاد شده تست شد. در واقع طی 30 روز گذشته، این محدوده حدود 5 بار تست شد.  

حدس و گمان‌ها حاکی از این است که اتریوم اصلاح‌های بیشتر از این سطح را تحمل میکند و اجازه اصلاح بیشتر نمیدهد؛ همانطور که طی چند روز گذشته سطح 4000$ را حفظ نمود. با این حال، طی 24 ساعت قبل از نگارش مطلب، اتریوم به بالای سطح 4300$ بازگشت.

حالا خطر اصلاح سریع و شدید کمتر احساس میشود و یک روند صعودی میتواند برای اتریوم ثبت شود.

 

اتریوم و برنامه‌های بزرگتر برای دسامبر؟

 

 

نمودار عملکرد قیمت اتریوم در کوتاه مدت ممکن است نشاندهنده آشوب باشد ولی در بازی زمانی بلند مدت به صورت داینامیکی بولیش است. این میتواند منجر به یک دسامبر قدرتمند شود. حرکت قیمت اتریوم طی ماه گذشته منجر به تشکیل الگوی فنجان شده. با توجه به مقاومت 4000$، این الگو اوایل ماه نوامبر توانست مقاومت را از پیش روی بردارد.

در نهایت، در روز قبل از نگارش مطلب، کندل هفتگی اتریوم بالای 4000$ بسته شد و بر حضور گاوها در تایم فریم طولانی مدت تاکید کرد. از این رو، اگر الگوی فنجان و دسته یک چرخش مثبت را شاهد باشد، اتریوم میتواند با احتمال 50% سقف‌های جدید قیمتی 6000$ تا 6200$ را در ماه دسامبر تست نماید. 

 

چراغ سبز سرمایه‌گذاری

 

 

از منظر on-chain، نسبت MVRV اتریوم یک فرصت خرید را نشان میدهد. با رسیدن مقدار این نسبت به صفر، در می‌یابیم که فشار فروش این آلتکوین کم و بیش افق کرده است. بر اساس شواهد تاریخی، با استناد به MVRV این میتواند یک بازه زمانی مناسب برای خرید باشد، و بازار به طور کلی نیز در همین مسیر حرکت خواهد نمود. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.