نقشه مسیر بازیابی بیت کوین بعد از ریزش جمعه سیاه

یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰

26 نوامبر بدترین روز ماه برای بازار کریپتو بود و حتی بیت کوین نیز یک ریزش شدید را تجربه نمود. با این حال، به نظر نمیرسد این جمعه سیاه پیامدهای بلند مدتی داشته باشد. اما این مساله زمانی محقق میشود که شاه رمزارزها بتواند بالای سطوح مهم باقی بماند. 

 

بیت کوین در جمعه سیاه

اگرچه شاه رمزارزها روز جمعه شرایط سختی را تجربه نمود و بعد از یک هفته کاملا قرمز شد، شانس‌هایی وجود دارد که بیت کوین خیلی زود ریزش 8.1% را بازیابی نماید. با این حال، با رویکرد بولیش کوتاه مدت بیت کوین، ضروری است که قیمت بیت کوین بالای سطوح مشخصی باقی بماند. 

در ابتدا بیت کوین باید مجددا باند حمایت بولیش را تست نماید. نمودار هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین نشان میدهد که با ترید شدن بیت کوین در قیمت 54k$، هر تست مجدید این باند میتواند باعث رشد دوباره قیمت بیت کوین شود. 

 

 

دوما، نسبت SOPR از محدوده خنثی عدد 1.0 به سرعت خارج شد و این مساله نشان میدهد که سرمایه گذاران از فروش دارایی در ضرر خودداری میکنند. تست مجدد این سطح از زمان شروع بازار گاوی مورد انتظار بود. تست مجدد خط خنثی SOPR نشاندهنده عملکرد نسبتا مطمئن است.

به طور مشابهی، اگر سطح 1.0 به عنوان مقاومت در طی بازار خرسی تست شود، به معنی این است که بازار دیگر در ضرر نیست. بدین ترتیب در چنین شرایطی ماندن بالای 1.0 برای شرایط کنونی ضروری است.  

 

 

و سوما، نسبت شوک ذخایر در حال حاضر نشاندهنده یک معکوس شدن گاوی است که در آگوست و سپتامبر هم مشاهده شده بود. دلیل آن این است که موجودیت‌های غیر نقد که هیچ سابقه‌ای از فروش ندارند در حال کسب ذخایر از موجودیت‌های نقد و خیلی نقد هستند. 

بیت کوین این بار علیرغم اینکه تا لبه معکوس شدن خرسی رسید، در نهایت توانست دوام بیاورد. با این حال، اگر قیمت به پایین نسبت شوک ذخایر غیر نقد برسد، شاهد معکوس شدن خرسی خواهیم بود، که اگر رشد قیمت به صورت ثابت باشد نباید اتفاق بیفتد.

 

 

بنابر این اگر به دنبال بازار گاوی کوتاه مدت هستید، رصد کردن مداوم شاخص‌های بالا برای شما ضروری است. تا زمانی که بیت کوین از معکوس شدن خرسی در امان باشد و SOPR پایین 1 نرود، سرمایه گذاران میتوانند به بازیابی سریع قیمت امیدوار باشند. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.