آیا عدم توانایی بیت کوین برای بازیابی 60k$ نشانه خطر است؟

سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰

به دلیل ناتوانی بیت کوین در شکست سطح 60,000 دلار، تعدادی از سرمایه گذاران نگران و وحشت زده شده‌اند. انتظار میرفت اصلاح بیت کوین تا حدود 55,600$ خیلی سریع بازیابی شود. با این حال با گذشت 24 ساعت، هنوز بیت کوین نتوانسته در قیمتی بالای 60,000$ تثبیت شود. 

در این مطلب، به بررسی موقعیت بازار بیت کوین به صورت کلان تر و از منظر فاندامنتال و on-chain میپردازیم. همچنین این موضوع را تحلیل میکنیم که آیا واقعا لازم است با حرکت‌های بیت کوین خواب از هولدرها ربوده شود؟

 

هولدرهای بلند مدت بیت کوین نگران نیستند

 

 

با توجه به چارت فوق، هولدرهای بلند مدت بیت کوین در اصلاح‌های اخیر مضطرب نشده اند. در واقع، اطلاعات Cryptoquant مقدار بسیار بسیار اندکی انحراف در مقدار LTH-SOPR نشان داد. این مساله بیانگر این است که UTXOهای بیت کوین که مدت نگهداری آنها بیش از 155 روز بود طی 5 ماه گذشته جا به جا نشده‌اند. 

این آدرس‌ها مقداری زیادتری بیت کوین هولد میکنند. از این رو، فقدان فشار فروش آنها نشان میدهد که سرمایه گذاران ترسی ندارند.

در مقایسه، میتوان مشاهده نمود که این مقدار در 3ماهه اول و 3 ماهه دوم 2021 بسیار بالا بود. در آن زمان، اصلاح بسیار شدید 50% برای بیت کوین شناسایی شد. 

 

 

به صورت مشابه، شاخص بیمه کوین‌بیس همچنان در نمودار سطوح بالایی دارد. شاخص بیمه به صورت درصد تفاوت قیمت BTC/USDT به قیمت BTC/USD در کوین‌بیس تعریف میشود. هر زمان که مقدار آن بیشتر باشد، نشانه فشار بیشتر خرید توسط تریدرهای کوین‌بیس است. 

این واقعیت که شاخص بیمه طی هفته گذشته ریزش نداشت به این معنی است که فشار فروش در این صرافی در حال شکل‌گیری نیست. 

 

این فقط یک اصلاح عادی است؟

 

 

از دیدگاه تکنیکال، این اصلاح بیشتر معقول به نظر میرسد تا اینکه ویرانگر باشد. از زمان بازیابی بولیش در ماه جولای، بیت کوین همواره عملکرد فعالی در زمینه تست کردن محدوده مقاومت‌های قوی داشته است. اولین تلاش بیت کوین برای عبور از 53,000$ منجر به اصلاح تا سطح 42,000$ شد اما بعد از آن یک سقف تاریخی جدید ثبت نمود. 

حالا در زمان نگارش مطلب، میتوان اینطور تحلیل نمود که ساختار بولیش شکسته نمیشود مگر اینکه یک کندل روزانه پایین سطح 53,000$ بسته شود. باقی ماندن قیمت بیت کوین بالای محدوده حمایت مورب، یک نشانه قدرتمند بولیش در بلند مدت است.

 

صبر کلید موفقیت است

اتخاذ تصمیم عجولانه برای فروش در حال حاضر به نظر معقول نمیرسد. تا جایی که مبانی on-chain و ساختار قیمت مد نظر باشد، بیت کوین همچنان در محدوده سبز قرار داد. 

از این رو، احتمالا برای سرمایه گذاران بهترین تصمیم در حال حاضر این است که از مسیر لذت ببرند!

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.