اتریوم میتواند عملکرد بهتری از بیت کوین داشته باشد، اما...

دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰

بعد از افت قیمت 16 نوامبر، مسیر حرکت قیمت کوین‌های اصلی تا حدودی بازار را گیج و سردرگم کرد. با حاکم شدن احساس بریش در بازار، بیت کوین حدود 13% ریزش داشت و اتریوم یک کاهش 15% را تجربه نمود. 

با این وجود، طی چند روز گذشته، در چارت قیمت بیت کوین و آلتکوین‌های برتر نشانه هایی از بازیابی قیمت دیده میشود. در حالی که اتریوم به بالای سطح 4300$ بازگشت، بیت کوین همچنان پایین سطح حیاتی 60k$ در نوسان است.

ظاهرا رشد بیشتر قیمت اتریوم نسبت به بیت کوین طی چند روز گذشته این ذهنیت را ایجاد کرده که احتمالا اتریوم طی هفته ‌های آتی عملکرد بهتری از بیت کوین داشته باشد. با این حال، آیا واقعا این اتفاق خواهد افتاد؟

 

اتریوم ممکن است پیشرو شود

حتی در طی دوران آشوب قیمت، به طور قابل ملاحظه‌ای کوین های بیشتری از صرافی ها خارج شد تا اینکه وارد شود. این بدین معنی است که سرمایه گذاران علیرغم ریزش قیمت‌ها وحشت‌زده نشدند. در حالی سودهای شبکه بیت کوین در حدود 22% افت داشت و به کمترین حد خود در 6 هفته رسید، هزینه‌های هفتگی اتریوم همچنان بالا و در حدود 450 میلیون دلار باقی ماند. 

با تضعیف شدن عملکرد بیت کوین، برای بازیابی سریعتر قیمت توجهات بازار بیشتر به اتریوم معطوف میشود. نسبت شوک ذخایر صرافی (ESSR)، که دیدگاهی در زمینه عرضه و تقاضا برای دارایی‌ها ایجاد مینماید، یک تصویر بولیش برای اتریوم در آینده نزدیک ترسیم میکند. 

به ویژه، این نسبت در حال ثبت سقف‌های جدید است، در حالی که قیمت ETH/BTC در حال حرکت رنج است، به طور کلی، زمانی که روند مشابهی دیده میشود، قیمت از روند حرکت نسبت تبعیت میکند.

 

 

 

 

به علاوه، قیمت اتریوم به عنوان درصدی از قیمت بیت کوین تا حدودی رشد را مشاهده نمود. این معمولا نشاندهنده این مساله است که قیمت اتریوم در حال سبقت گرفتن از حیث سود است. لذا به نظر میرسد این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک اتریوم عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته باشد. 

 

همبستگی همچنان پابرجاست

اتریوم و بقیه بازار هیچگاه از فضای عملکرد قیمت بیت کوین مستقل نبوده‌اند. در حالی که مسیر حرکت اتریوم طی ماه گذشته صعودی بوده است، ضررهای BTC و بقیه بازار بر رالی اتریوم نیز تاثیر منفی گذاشته است. 

به علاوه، همبستگی محقق شده ETH-BTC نشان میدهد که ETH در واقع از شاه رمزارها جدا نشده است. همبستگی محقق شده یک ماهه ETH-BTC نشان داد که چطور این مقدار از 1 نوامبر تغییرات داشته است. 

 

 

برای اولین هفته ماه نوامبر، اتریوم سودهای بیشتر کسب کرد و در نهایت سقف تاریخی جدید در تاریخ 10 نوامبر را ثبت نمود. با این حال، همانطور که همبستگی بیشتر شد، وابستگی اتریوم بیشتر مشاهده شد. میزان همبستگی همچنان افزایش پیدا کرد و در روز 18 نوامبر به بیشترین میزان خود یعنی 85% رسید و قیمت اتریوم شروع به ریزش نمود. 

بنابراین درحالی که با توجه به رشدهای اخیر، احتمال عملکرد بهتر اتریوم در آینده نزدیک غیر قابل انکار است، به نظر میرسد همبستگی قیمت اتریوم با بیت کوین همچنان میتواند در آینده عملکرد بهتر اتریوم را خراب کند!

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.