نکات مهم در مورد روند قیمت شیبا در کوتاه مدت

یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰

از میان تمام میم کوین‌های موجود در بازار، SHIB بیشترین توجهات را به خود اختصاص داده است. چرا؟ یکی از دلایل مهم آن رشد 1200% شیبا در ماه اکتبر است. البته بعد از این رشد شدید، شیبا با اصلاح مواجه شد و تقریبا ارزش آن 50% کاهش پیدا کرد. 

میم کوین‌ها همواره از روندهای خوشبینانه بازار سود برده‌اند و مثال‌های زیادی از قبل هست که این ادعا را ثابت میکند. حتی در 24 ساعت گذشته که اکثر کوین‌های برتر رالی داشتند، شیبا نیز حرکت صعودی آنها را دنبال نمود.

بعد از اینکه شیبا حدود 20% در روز جمعه رشد داشت، به نظر میرسد بتواند مجددا سقف‌های قبلی را به دست آورد. 

 

موانع در مسیر شیبا

خب این یک چالش برای شیبا است که بتواند کندل‌های سبز رنگ در نمودار قیمت کوتاه مدت ثبت نماید. دلیل آن این است: فضای کلی بدبینانه تریدرها.

در زمان نگارش این تحلیل، منحنی نرخ سرمایه گذاری تمام صرافی‌ها نزولی شده است. معمولا، یک نرخ سرمایه گذاری مثبت نشان از فضای کلی خوشبینانه دارد و نرخ سرمایه گذاری منفی بیانگر فضای کلی بریش است.

احساسات کلی بازار معمولا نقش مهمی در جهت پیشبرد روندها ایفا میکند. با این حال، با بررسی اتفاقاتی که اخیرا برای شیبا روی داده است، به نظر نمیرسد که این آلتکوین بتواند روند صعودی خود را برای طولانی مدت حفظ نماید. 

 

 

منحنی OI شیبا نیز به نظر میرسد که در زمان نگارش مطلب نزولی باشد. یک Open Interest بالا معمولا نشان از افزایش علاقه مندی تریدرهای فیوچرز یا مشتقات دارد. همچنین بیانگر این موضوع است که سرمایه بیشتری در حال ورود به اکوسیستم است. 

با دقت در این مقادیر کم در می‌یابیم که در تریدرهای مشتقات در حال حاضر تمایل چندانی به شیبا ندارند. 

 

 

به علاوه، در روز 20 نوامبر میزان لوکویید شدن پوزیشن‌های لانگ حدود 389.8k$ از مقدار لیکویید شدن پوزیشن‌های شورت بیشتر شد. زمانی که این اتفاق رخ میدهد نشانه این است که بازار از پوزیشن‌های شورت بیشتر حمایت میکند.  

در واقع، ایجاد یک قله در اختلاف بین پوزیشن‌های لانگ و شورت، و افزایش چشمگیر پوزیشن‌های شورت نسبت به لانگ، نشان میدهد که اکثریت تریدرها دیدگاه بریش پیدا کرده اند.

 

 

حتی در نمودار قیمت، در زمان نگارش مطلب، شیبا پایینتر از میانگین متحرک در حال معامله است. قیمت این میم کوین بیت دو حمایت و مقاومت مهم گیر افتاده است. با بررسی فضای کلی بازار اینگونه مشخص میشود که احتمال تست مجدد قیمت  $0.00004193 در 24 ساعت آینده بیشتر از احتمال شکست سطح  $0.00005686 است.

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.