یک آلتسیزن فرا میرسد یا بیت کوین سقف تاریخی جدیدی ثبت میکند؟

دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰

بیت کوین شاه رمزارزهاست و در اغلب مواقع آلتکوین‌ها تابع تصمیمات و عملکردهای قیمت بیت کوین هستند.

با این حال، طی 3 ماه گذشته، آلتکوینها نیز برای خودشان مقداری قدرت گرفته اند و مومنتوم به دست آورده اند.

 

آیا واقعا آلتسیزن اتفاق افتاده است؟

فصل آلتکوین ها یا آلتسیزن بر اساس عملکرد 50 آلتکوین برتر بازار طی 90 روز ارزیابی میشود (به جز کوینهای پایدار و توکن‌های با پشتوانه دارایی). وقتی به 50 کوین برتر بازار مینگریم، ممکن است به نظر برسد که در آلتسیزن هستیم، اما در واقع هنوز نرسیده است.

در حالی که خیلی از آلتکوینها طی 30 روز گذشته سقف های تاریخی جدید به ثبت رسانده اند، تنها حدود 63% از 50 آلتکوین برتر رشد مناسبی داشتند. آلتسیزن زمانی رسما اتفاق می افتد که 75% آلتکوین‌ها رشد مناسبی داشته باشند، اتفاقی که در ماه مارس امسال شاهد بودیم. 

 

 

با کمال تعجب، آلتکوین های اصلی که در جلوی حرکت صعودی هستند، آنهایی نیستند که انتظار داشتیم. خیلی از کوین ها با نام های بزرگ در واقع عملکرد شایانی نداشته اند. کاردانو، لایت کوین، بیت کوین کش چند نمونه از این کوین ها هستند. 

کاردانو یکی از کوین هایی بود که بیشترین هایپ را داشت اما تبدیل به کوینی شد که سرمایه گذاران خود را کاملا افسرده کرد. کاردانو، که در زمان به اوج رسیدن خود، سومین رمزارز بازار بود، به رسیدن قراردادهای هوشمند امیدوار بود. با این حال، از آن زمان، عملکرد ADA روی چارت کاملا بی انگیزه بوده است. 

با این حال، در شرایطی که کوین های بزرگتر عملکرد مطابق انتظار نداشتند، آلتکوین های دیگر نظیر فانتوم، شیبا، سولانا، آواکس و یک کوین به نام AR، هر کدام تا بیش از 400% رشد داشته‌اند. 

 

 

شروع آلتسیزن چگونه است؟

در حالی که عامل شروع آلتسیزن نمیتواند یک اتفاق تنها باشد، بزرگترین عامل محرک آلتسیزن (هر زمان که اتفاق بیفتد) حتما باید رونق و رشد شدید DeFi باشد.

از آنجایی که اکثر کوین‌ها در لیست بهترین عملکردها، کوین‌های بومی زنجیره های DeFi هستند و عملکرد فوق العاده‌ای در فضای دیفای داشتند (ترا، Decentraland، پولکادات و ...)، به نظر منطقی میرسد که مسئول آلتسیزن پروژه های DeFi باشند. 

اما، در حالی که آلتکوین‌ها رشد میکنند، بیت کوین هم سرعت خود را کم نمیکند. با اینکه حدود 17روز از سقف تاریخی جدید میگذرد، قیمت شاه رمزارزها فقط حدود 8.22% کاهش داشته است. 

 

 

از منظر قیمت، اندیکاتورها اینطور اعلام میکنند که به زودی روند نزولی بیت کوین پایان خواهد یافت. اگر فضای کلی بازار هنوز هم بولیش باشد، بیت کوین میتواند رشد بیشتری کند و احتمالا یک سقف تاریخی جدید ثبت کند. 

بدین ترتیب، "زمان" در حال حاضر مهمترین المان است. هر چه زمان بیشتری بیت کوین در حال حرکت رنج باشد، آلتکوین‌ها بیشتر شانس این را دارند که شاهد آلتسیزن باشند.  

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.