بررسی عملکرد بیت کوین و اتریوم و پیش بینی آینده قیمت

شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰

دو دارایی برتر دیجیتال، بیت کوین و اتریوم از زمانی که انتظار میرفت رشد قابل توجهی داشته اند و به دست آوردهای خوبی رسیده اند. با توجه به CoinMarketCap هر دو این دارایی ها در محدوده سبز معامله میشوند. بیت کوین بالای قیمت 62k$ ایستاد و یک رشد 1.5% را در زمان نگارش مطلب ثبت کرد. اتریوم نیز بالای قیمت 4.5k$ تثبیت شد و طی 24 ساعت گذشته رشد 1% را ثبت کرد. 

با بیان این موضوع، مساله حائز اهمیت این است که، بیت کوین و اتریوم چقدر فضای رشد دارند و عملکرد قیمت آنها تا کجا پیش خواهد رفت. 

اطلاعات on-chain که توسط Ecoinometrics منتشر شده نشان میدهد جفت ارز BTC/USD پتانسیل این را دارد که انتظارات را براورده کند و از سوابق تاریخی خود پیروی کند.

 

 

در ابتدا، با دقت به سوابق تاریخی بیت کوین در تاریخ 11 می 2020 درمیابیم، بلاکچین بیت کوین سومین هاوینگ خود را تجربه کرد. از آن زمان، بیت کوین حدود 7.3 برابر رشد داشته است. یک رشد چشمگیر بین دو اتفاق، از 8,600$ تا 62,970$ در زمان نگارش مطلب. با این حال، عملکرد قیمت متوقف نخواهد شد تا زمانی که 30 برابر بیشتر شود.

همانطور که در نمودار بالا مشخص است، چرخه کنونی، علیرغم وجود تعدادی بازیگر ضعیف، بسیار مشابه و مرتبط با دو چرخه قبلی عمل میکند. برای درک بهتر، با مطابقت دادن این چرخه با چرخه سال 2017، قله بعدی BTC میتواند تا  حدود 253,800$ برسد، که حدود 29.5 برابر است. 

 

"بیت کوین حدود 7.3 برابر شده است. (در سیکل قبل حدود 29.5 برابر شده بود.)"

 

حالا به بررسی اتریوم بپردازیم. اتریوم شاهد رشد بسیار بیشتری نسبت به بیت کوین بوده است. با ادامه این دیدگاه که در بالا نمایش داده شده است، قیمت میتواند تا حدود 120 برابر نسبت به هاوینگ 2018 رشد نماید. 

 

"اتریوم حدود 24.8 برابر شده. (در سیکل گذشته حدود 120 برابر شده بود)"

 

این بدین معنی است که ETH/USD باید در حدود 22,300$ معامله شود. با در نظر گرفتن این موضوع، چند اصلاح قیمت باید اتفاق بیفتد. از این رو، بر اساس روند تاریخی، بیت کوین لازم است تا کف 42,000$ پایین برود و اتریوم نیز تا 1347$ کاهش داشته باشد. 

با این وجود، با اینکه دستیابی به ارقام یاد شده به نظر سخت میرسد، طرفداران حوزه کریپتو امیدوار و با رویکرد مثبت هستند. به عنوان مثال یک تحلیلگر اینگونه توییت کرده است:

 

 

قیمت بیت کوین بین 200 تا 300 هزار دلار به نظر خیلی برنامه ریزی شده است. 

— TechDev (@TechDev_52) September 24, 2021

 

علاوه بر این، تحلیلگر معروف Willy Woo معتقد است این هاوینگ بیت کوین بسیار خاص و منحصر به فرد خواهد بود. 

 

پیش بینی من برای سقف این چرخه چگونه خواهد بود؟

 فکر میکنم این آخرین چرخه است، چرخه ای که ما را به اشباع خواهد رساند، که اگر موفق شود، نمیتوانیم ارزشی بر اساس USD روی آن بگذاریم چرا که همه چیز بر اساس BTC ارزش گذاری خواهد شد. 

بنابر این رسیدن به سقف این چرخه ساده خواهد بود:

1BTC=1BTC

— Willy Woo (@woonomic) November 3, 2021

 

در مجموع، بیت کوین و اتریوم هنوز فضای زیادی برای رشد دارند و در آینده نزدیک ATHهای بیشتری ثبت خواهند نمود. 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.