سناریوهای ممکن برای حرکت بیت کوین در نوامبر

سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰

بیت کوین همچنان توقعات فعالان بازار را برای ماه نوامبر بالا نگه داشته است. رسیدن به یک سقف ماهانه جدید و ثبت بازدهی 30% در ماه اکتبر، باعث شده جامعه فعالان کریپتو بی‌صبرانه منتظر رسیدن قیمت بیت کوین به 100k$ در آینده نزدیک باشند. با این حال، با نگاه کلی به چارت 4 ساعته بیت کوین تا حدودی یک دوره پریشانی را مشاهده میکنیم. 

طی هفته گذشته، بیت کوین مقداری از ارزش خود را در یک کانال نزولی از دست داد. روز 27 اکتبر قیمت بیت کوین به پایینترین میزان خود طی 2 هفته رسید و علیرغم اینکه سودهایی هم در بازار به دست آمد اما مهمترین دغدغه بازار کانال نزولی بیت کوین بود. 

 

نمودار 4 ساعته بیت کوین

 

 

تشکیل سقف‌های پایینتر و کف‌های پایینتر به صورت متوالی بعد از رسیدن بیت کوین به سقف تاریخی جدید 67,000$ کاملا بر نمودار بیت کوین حاکم شده است. این کانال نزولی حاکی از دوره اصلاح بعد از رالی عظیم ماه اکتبر است. علیرغم اینکه بیت کوین در نزدیکی خط روند بالایی معامله میشد و به نظر میرسید که آماده شکست این کانال به سمت بالاست، فقدان نشانه های بولیش در اندیکاتورهای RSI و MACD و همچنین Awesome Oscillator چشم انداز مناسبی را برای شاه رمزارزها ترسیم نکرد. 

اگر BTC نتواند قیمت خود را بالای سطح 63,000$ که روز 29 اکتبر داشت ثبت نماید، فاز نزولی بعدی قیمت آن را تا 60,000$ پایین خواهد آورد. ضعیف شدن بیشتر بیت کوین پایین خط میانه کانال میتواند باعث شکسته شدن سطح 23.6% فیبوناچی و رسیدن قیمت بیت کوین به حدود قیمت 56,000$ شود. 

برای محقق نشدن این سناریو، لازم است بیت کوین یک شکست مناسب بالای سطح 64,000$ داشته باشد و به ثبت متوالی سقف‌های پایینتر پایان دهد. بازگشت به نیمه بالایی باند پیچفورک میتواند بیت کوین را برای ثبت رکورد جدید در نزدیکی 73k$ تا 74k$ آماده کند.

در حال حاضر RSI بیت کوین در نزدیکی 50 است، بعد از اینکه چند بار طی روزهای آینده تلاش کرد تا به محدوده بولیش وارد شود اما نتوانست. اگر RSI بتواند موقعیت بهتری بالای 55 کسب کند، BTC میتواند روند نزولی خود را تغییر دهد. با این حال، یک حمایت از سمت اندیکاتور MACD و تقاطع بولیش بالای 25ADX نیز برای حمایت از روند صعودی لازم است، چیزی که در حال حاضر کاملا فقدان آن مشهود است. 

 

جمع بندی تحلیل

بر مبنای شرایط کنونی بیت کوین، قیمت آن احتمالا قبل از اینکه کانال نزولی را بشکند، سطح 60,000$ را مجددا تست میکند. احتمال یک کاهش قیمت تا سطح 56,000$ نیز نمیتواند نادیده گرفته شود. اگر بیت کوین بخواهد روند نزولی کوتاه مدت خود را بشکند، لازم است که سطح 64,000$ را با حجم معاملات قدرتمند بازپس بگیرد.

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.