رشد شدید دوج و شیبا روحیه سرمایه گذاران را مشخص میکند

دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰

اخیرا بازار رمرزارزها یک رشد شدید را تجربه کرد و بیت کوین با تایید شدن ETF توانست سقف تاریخی جدیدی ثبت کند. همانطور که سرعت رشد بیت کوین مقداری کاهش پیدا کرد، ارزش کل بازار کریپتو هم در حدود سطح 2.57 تریلیون دلار در حال تلاش برای افزایش است.

با این حال، نکته برجسته چند ماه گذشته این دست آوردها نبوده است، بلکه رشد بسیار بالا برای میم کوین‌ها (meme coins) بوده که به نظر میرسد در ابعاد بزرگتر بازار را تحت تاثیر قرار داده‌اند. 

 

موج میم کوین‌ها

شیبا اینو (SHIB) یک رشد 150% را طی هفته گذشته ثبت کرد و توانست از دوج کوین سبقت بگیرد و در جایگاه شماره 9 بازار جاخوش کند. در واقع، کوین‌هایی که چند ماه پیش اصلا نامی از آنها در میان نبود توانستند رشدهای خوبی را تجربه کنند، مانند فلوکی اینو (FLOKI) که رشد 298% را تجربه کرد یا Dogelon Mars که در ماه اکتبر صعود 4000% را ثبت نمود!.

موضوع جالب این است که اکثر این میم کوین ها به عنوان شوخی و جوک ساخته شده اند و ارزش ذاتی خاصی ندارند و همچنان meme هستند. دوج کوین در سال 2013 به عنوان یک میم کوین برای سگ نژاد شیبا اینو ایجاد شد. کوین شیبا اینو نیز در سال 2020 برای ادای احترام به دوج کوین ایجاد شد. 

فلوکی اینو و شیبا فلوکی نیز در ماه سپتامبر بعد از اینکه ایلان ماسک تصویر سگ جدید نژاد شیبا اینو فلوکی خود را در توئیتر قرار داد ظهور پیدا کرد. 

پس چطور برخی از این کوین ها توانستند خود را بالاتر از پروژه هایی مثل آوالانچ، لینک، متیک، لایت کوین و سایر رمزارزهایی که کاربردهای مشخص دارند قرار دهند؟

 

پدیده بازار خرد قدرتمند

سودهای 3 رقمی که این کوین ها ثبت کردند باعث شد که فضا و روحیه  "ثروتمند شدن سریع" پر رنگ تر شود و باعث شود که تازه واردهای بیشتری را در بازار مشاهده کنیم. به ویژه، وقتی صحبت از سرمایه گذاری باشد، 2 سبک تفکر وجود دارد: بلند مدت و کوتاه مدت یا سود سریع.

اکثر میم کوین ها رالی خود را مدیون انتظارات بالای اجتماعی و محبوبیت بین کاربران هستند. به عنوان مثال در مورد شیبا اینو، تعداد زیاد آدرس‌های فعال به همراه حجم بالای فعالیت‌‌های اجتماعی گواه این مدعاست.  

 

 

به علاوه، وقتی به میزان ورودی سرمایه سازمانی به شیبا اینو مینگریم، هیچ سرمایه گذاری سازمانی ارزشمندی پیدا نمیکنیم. پس به نظر میرسد نیروی پیش برنده رالی این رمزارز بازار خرد بوده است. 

اگرچه ممکن است کوین ها در ادامه مسیر خود کاربردهایی پیدا کنند یا اقبال سرمایه گذاران سازمانی به آنها بیشتر شود، اما در ابتدای مسیر اینگونه نبوده است. به علاوه، تحقیقات نشان میدهد که تازه واردهای بازار کریپتو قبل از اینکه فعالیت خود را شروع کنند تحقیق و بررسی زیادی انجام نمیدهند.

یک گزارش جدید از Cardify نشان میدهد که فقط 16.9% از سرمایه گذاران که کریپتو خریداری کرده اند ارزش و پتانسیل رمزارزها را کاملا میفهمند. در حالی که دانش حدود 33.5% خریداران در مورد فضای کریپتو صفر است یا به قول خودشان در حال یادگیری و فهم موضوع هستند. 

پس، آیا این روحیه و رویکرد "سریع ثروتمند شدن" یا "یک شبه پولدار شدن" میتواند تهدیدی برای صنعت رمزارزها و پروژه‌های اصیل و قدرتمند باشد؟ خب، در واقع نه.

یک تحقیق نشان میدهد در حالی که میم کوین ها یک رشد چشمگیر در ارزش بازار داشته اند، اکثر سرمایه گذاران کریپتو قصد دارند تا به صورت بلند مدت آنها را هولد کنند. حدود 58% از مصاحبه شوندگان که طی 6 ماه گذشته کریپتو خریداری نموده اند قصد دارند تا دارایی خود را هولد کنند و سرمایه گذاری بلند مدت انجام دهند. 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.