بیت کوین پایین 60k$، تریدرها باید بفروشند یا هولد کنند؟

پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰

با کاهش قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها، یک شوک دیگر به صنعت کریپتو وارد شد و با افت قیمت بیت کوین به کمتر از 60,000$، تا حدودی هراس در بازار ایجاد شده است. 

با این حال، مهم است که بازار را در سطوح ساختاری و on-chain بررسی کنیم تا بتوانیم شرایط را بهتر تخمین بزنیم. بسیار حیاتی است که متوجه شویم آیا این کاهش قیمت یک ناهنجاری مقطعی و کوتاه مدت است یا یک اصلاح بلند مدت. 

 

شکست الگوی مثلث نزولی برای بیت کوین؟

 

 

با توجه به نمودار 4 ساعته، الگوی مثلث نزولی بیت کوین در زمان نگارش مطلب با یک شکست مواجه شد، بعد از اینکه حمایت 60,000$ 3 بار تست شد. در روزهای 18ام، 23ام و 24ام، قیمت بیت کوین در زمان مواجهه با حمایت به بالا برگشته بود. 

با این حال، این بار حمایت از بین رفت و محدوده حمایت بعدی بین 58k$ تا 55k$ ایجاد شد. شایان ذکر است که احتمال سقوط قیمت به 55,000$ نمیتواند نادیده گرفته شود.

 

زمان فروش هیجانی است یا هولد محکم؟

 

 

تحلیل on-chain نشان میدهد که کوین های قدیمی در حال انتقال هستند، از آنجایی که شاخص ASOL بیت کوین (طول عمر متوسط تراکنش‌های خروجی بیت کوین) به سقف 43 روز خود رسیده است. این بدین معنی است که کوین های قدیمی‌تر که توسط هولدرهای بلند مدت نگهداری میشده در حال توزیع در بازار هستند. 

با این حال، موارد بلند مدت دیگری نیز هستند که باید در نظر گرفته شوند.

Glassnode اشاره کرد که فروش کوین‌های قدیمی خیلی چشمگیر نبوده و در زمان نگارش مطلب حدود 6% بوده است. 

 

 

به علاوه، میزان واقعی کوین‌های خرج شده توسط هولدرهای بلند مدت کمتر از 3% بالانس تجمیع شده از می 2021 بوده است. این بدین معنی است که، اگرچه هولدرهای بلند مدت در حال سیو سود هستند، اما شاهد یک خروج عظیم نیستیم. 

 

سرمایه گذاران باید منتظر چه چیزی باشند؟

طی هر چرخه بولیش یا گاوی، این پنجره های کسب سود اتفاقاتی عادی هستند. این مساله طی اوایل ژانویه، اواسط فوریه و هفته سوم آوریل نیز دیده شد. بنابراین، الان زمان فروش هیجانی هیچ دارایی ای که طی هفته یا ماه گذشته به دست آمده نیست.

برای اینکه بیت کوین دستخوش واژگونی خرسی شود، لازم است که یک کندل روزانه پایین سطح 50,000 دلار بسته شود.

در زمان نگارش مطلب، به نظر میرسد تحلیل گاوی بلند مدت برای بیت کوین دست نخورده و سالم باقی مانده است و فشار خرید احتمالا قیمت بیت کوین را در هفته آینده مجددا بالا خواهد برد.

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.