سیگنال مثبت برای بیت کوین؛ حرکت نهنگ‌ها به بازار مشتقات

شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰

اطلاعات on-chain نشان میدهد که نهنگ‌ها در حال ارسال بیت کوین‌های خود از صرافی های اسپات به مشتقات هستند، و بدین معنی است که در حال ایجاد پوزیشن‌های خود هستند. 

 

نهنگ‌های بیت کوین در حال ایجاد پوزیشن‌های خود در صرافی‌های مشتقات هستند

همانطور که در یک پست توسط CryptoQuant اعلام شد، به نظر میرسد نهنگ‌های بیت کوین در حال انتقال دارایی خود به صرافی های مشتقات هستند.

اندیکاتور نشاندهنده این مورد "جریان ورودی تمام صرافی ها به صرافی‌های مشتقات" است و کل میزان کوین‌های منتقل شده از صرافی‌های اسپات به صرافی‌های مشتقات را نشان میدهد. 

زمانی که مقدار این اندیکاتور به صورت پیوسته بالا باشد، به این معنی است که مقدار زیادی بیت کوین به صورت منظم به صرافی‌های مشتقات منتقل میشود، و نشان میدهد فعالیت نهنگ‌ها در جریان است.

مقادیر پایین نشان میدهد تعداد زیادی کوین در حال انتقال نیست یا فعالیت خاصی صورت نمیگیرد و یا جریان بیشتر از سمت مشتقات به بازار اسپات است. 

در این چارت، روندهایی که قیمت بیت کوین طی سالهای گذشته بعد از نشان دادن شرایطی مشابه شرایط کنونی توسط این اندیکاتور طی نموده است مشاهده میشود:

 

 

گراف فوق مناطی مختلفی دارد که بر اساس اینکه نهنگ‌ها در حال انباشت بوده‌اند یا خیر مشخص شده است. 

محدوده‌های سبز رنگ به مناطقی اشاره دارد که قیمت بیت کوین در حال رنج زدن یا حرکت خنثی بود و اندیکاتور نشان میداد که نهنگ‌ها در حال انتقال مقدار زیادی BTC به بازار مشتقات بودند. 

در ادامه این بازه زمانی انباشت، قیمت همواره یک پرش رو به بالا داشته است.

با این حال، یک بار که مقدار این اندیکاتور خیلی پایین رفت، قیمت بیت کوین به نظر رسید که یک سقف ایجاد کرده و بعد از آن ریزش داشت. 

حالا همانطور که در نمودار مشخص است، روند کنونی اینطور نشان میدهد که ظاهرا نهنگ‌ها یک فاز انباشت جدید را آغاز نموده‌اند. این موضوع میتواند برای قیمت آینده بیت کوین نشانه‌ای بولیش باشد. 

 

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش مطلب، قیمت بیت کوین در حدود 61.5k$ در حال نوسان بود و طی 7 روز گذشته حدود 2.7% رشد داشته است. طی 1 ماه گذشته، بیت کوین حدود 42% به ارزش خود اضافه نموده است. 

نمودار پایین روند تغییر قیمت بیت کوین طی 5 روز گذشته را نشان میدهد:

 

 

بعد از ثبت یک سقف تاریخی جدید در قیمت 67k$، طی روزهای گذشته قیمت بیت کوین خیلی سریع به پایین برگشت. در حال حاضر خیلی مشخص نیست که بیت کوین کدام مسیر را در ادامه خواهد پیمود، اما اگر به انتقال از اسپات به مشتقات استناد کنیم، متوجه میشویم که احتمالا نهنگ‌ها در حال انباشت هستند. این موضوع میتواند به قیمت کمک کند تا به بالا برگردد و آماده شود تا ATHهای بالاتر ثبت کند. 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.