آیا نهنگ‌ها میتوانند سقف قیمت بیت کوین و اتریوم را بشکنند؟

سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰

ماه اکتبر ملزومات یک رشد خوب را برای بیت کوین و اتریوم فراهم نمود و هر دو این رمزارزها طی روزهای گذشته سقف‌های بالایی را ثبت نمودند. 

در زمان نگارش مطلب، بیت کوین در حدود قیمت 50k$ معامله میشد در حالی که قیمت اتریوم حدود 3.7k$ بود. در واقع قیمت هر دو رمزارز بزرگ بازار به نظر میرسد که مسیر نزولی را پیش رو داشته باشد و این موضوع نشاندهنده این است که مومنتوم قوی در بازار آنها وجود ندارد.

 

 

نهنگ‌ها برای نجات می‌آیند؟

اگثر رالی های صعودی بیت کوین در گذشته توسط نهنگ ها رهبری شده و به نظر میرسد این بار نیز شرایط به همین صورت باشد. تعداد آدرس‌هایی که بین 100 تا 1000 بیت کوین نگهداری میکنند 250 عدد در 5 هفته گذشته افزایش داشته است که یه رشد 2% را نشان میدهد. 

 

 

از چارت بالا به خوبی استنباط میشود که اکثریت نهنگ ها در اصلاح قبلی بازار دارایی خود را هولد کردند و نفروختند. فقط تعداد کمی از هولدرهای بزرگ کوین های خود را فروختند.

به علاوه، افزایش 2% در تعداد آدرس‌ها در مقایسه با گذشته در زمان سریعتری انجام شد، که نشانه خوبی محسوب میشود. 

همچنین با استناد به اطلاعات CryptoQuant در میابیم که حجم نسبت 10 ورودی برتر به کل ورودی صرافی ها از آخرین هفته های ماه سپتامبر در حال کاهش است. هر زمان که این نسبت کاهش میابد، نشان از کاهش فشار فروش نهنگ‌ها دارد. 

از سوی دیگر، در مورد اتریوم شرایط بدین گونه است که، تعداد آدرس‌هایی که بین 100 تا 1000 اتریوم هولد میکنند طی 5 هفته گذشته راکد و بدون تغییر باقی مانده است. 

با ذکر این نکته، باید در نظر داشت که تعداد کنونی آدرس‌ها مشابه تعداد آنها در ماه می است، درست مثل نسبت آدرس‌های کنونی بیت کوین به آدرس‌های ماه آوریل. نهنگ‌ها کمک زیادی به اتریوم در فاز صعودی اخیر نکردند. بدین ترتیب، این اعداد نه چندان جذاب، دغدغه خاصی را ایجاد نمیکنند. 

 

 

به علاوه، در زمان نگارش مطلب، ذخایر صرافی‌ها برای بیت کوین و اتریوم تقریبا حدود کمترین میزان خود در حال گردش است. بدین ترتیب، میتوان این طور اظهار نمود که نهنگ‌های جدید بیت کوین، فصل خرید رو را آغاز نموده اند. 

اگر این موضوع ادامه پیدا کند، ممکن است بتوانند روند را در کوتاه مدت تغییر دهند. اتریوم از سمت دیگر، باید بیشتر بر روی مشارکت کنندگان خرد تکیه کند تا نتیجه مشابهی به دست آورد.

در کل، فعالیت نهنگ‌ها میتواند برای بیت کوین و اتریوم مفید واقع شود.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.