برای بیت کوین تثبیت بالای 60k$ بسیار مهم است

یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰

فعالان بازار بی صبرانه منتظر عبور قیمت بیت کوین از محدوده 60k$ بوده اند و بعد از شروع یک روند صعودی در ماه اکتبر، شاه رمزارزها بالاخره در روز جمعه به این مهم دست پیدا کرد.

پس از اینکه در شروع کندل روزانه بیت کوین در حدود 57k$ در حال معامله بود، در نهایت در انتهای روز به حدود قیمت 62k$ رسید.

به تبع آن، زمانی که قیمت بیت کوین در چارت افزایش پیدا میکند، حجم معاملات آتی آن نیز به صورت شارپی بالا میرود. طی 3 ماه گذشته، میانگین حجم معاملات کمتر از 1 میلیارد دلار بود. با این حال حجم معاملات بیت کوین نیز در روز گذشته به راحتی از مرز 3 میلیارد دلار عبور کرد و به یک سقف طی 3 ماه اخیر دست پیدا نمود. 

 

 

روند صعودی چه میزان مصمم است؟

شاخص IV یک فاکتور کلیدی برای تعیین قیمت مشتقات است. این شاخص در زمانی که قرارداد آتی نزدیک به پول است در پایینترین سطح خود قرار دارد و زمانی که از پول فاصله میگیرد افزایش پیدا میکند. به بیان دیگر، هر چه شاخص IV بیشتر باشد، قیمت مشتقات بیشتر است و بالعکس.

روز گذشته، مقدار ATM IV یک هفته ای یک رشد شارپی شدید داشت و تغییرات قیمت نیز در چارت کاملا مشخص بود. چند ساعت بعد البته به طور ناگهانی کاهش شدید داشت و نشان از روند ناپایدار IV دارد. 

در محدوده قیمت کنونی، به صورت جدی، قراردادهای put بیشتری نسبت به call خریداری شده است. 

اما از آمار و ارقام در زمینه تاریخ انتقضای قراردادها اینطور مشخص است که تریدرهایی که اخیرا قراردادهای Options یا مشتقات خریداری نموده اند، انتظار رشد شدید قیمت در آینده نزدیک را ندارند.

 

 

با این حال، تصویر بزرگتر که شامل حجم تجمیعی یا انباشته میشود، بهتر میتواند فضای روانی حاکم بر فعالان بازار را نشان دهد. از زمان رشد قیمت به بالای 60k$، تعداد putها در چارت اصلا نزدیک تعداد callها نیست.

در واقع، انقضای بیش از 31.3k بیت کوین در 3 گروه طی این هفته تنظیم شده است. 4.4k در روز 16 اکتبر، 1.4k در روز 17 اکتبر و 25.5k در روز 22 اکتبر. در هر 3 مورد، تعداد قراردادهای call بیشتر از تعداد قراردادهای put است و نشان میدهد که اکثریت تریدرها بولیش یا صعودی هستند.

بدین ترتیب، در زمان انقضای قرارداد، اگر قیمت بیت کوین در جایی نزدیک قیمت فعلی آن باشد، میتوان انتظار شروع خرید با عجله را داشت زیرا به دارندگان call اجازه خرید بیت کوین را میدهد. 

با این حال، اگر در این مسیر نقصی رخ دهد، شرایط برای دارندگان put مساعد میشود و میتوانند فروش را انجام دهند. و در نتیجه، فضای بریش یا خرسی مجددا به بازار باز خواهد گشت.

 

 

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.