ریسک سرمایه گذاران جدید بیت کوین چه میزان است؟

پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰

بیت کوین همواره یک دارایی جذاب جهت کسب سود برای سرمایه گذاران بوده است. با این حال، نوسانات بازار رمزارزها همواره باعث شده سرمایه گذاری در این بازار با ریسک همراه باشد.

اما زمانی که صحبت از بیت کوین است، چندین راه وجود دارد که ریسک را متوجه شویم و بررسی کنیم. به برخی از آنها در ادامه اشاره شده که میتوانید استفاده نمایید و فرآیند سرمایه‌گذاری را مطمئن تر انجام دهید.

 

بیت کوین چقدر ریسک دارد؟

میانگین متحرک 200 روزه اولین سیگنالی است که نشان میدهد آیا بازار بیش از حد رشد کرده است یا خیر. بازار بیش از حد بزرگ شده نشان میدهد که قیمت چه مقدار از روند طولانی مدت خود فاصله گرفته است. 

با بررسی چارت درمی‌یابیم که مقدار کنونی میانگین متحرک 200 روزه 1.22 پایینتر از محدوده متوسط است و نشان میدهد که همه چیز خوب است. اگر این مقدار بالاتر بود، میتوانستیم نتیجه بگیریم که بازار خیلی داغ است.

 

 

ثانیا، میتوانیم به رفتار سرمایه گذاران نگاه کنیم تا دومین عامل بازار موفق را متوجه شویم. طی ماه گذشته، سرمایه گذاران پیوسته در حال جمع آوری بیت کوین بوده‌اند.  

و اینها سرمایه گذاران خرد نبودند. آدرس‌هایی که بین 100 تا 1000 بیت کوین نگهداری میکنند شاهد بیشترین رشد بودند و طی 2 هفته تعداد آنها 202 عدد اضافه شد.

در میانگین 101 بیت کوین، به صورت تجمیعی هر یک از این آدرس‌ها حدود 5.7 میلیون دلار ارزش دارد. این به معنی ورود بیش از 1.11 میلیارد دلار به بیت کوین است.

با این حال، روند خرید و جمع آوری بیت کوین در حال حاضر تا حدودی آرام تر شده و تقاضا برای بیت کوین به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.  

سرمایه گذاری در دوره تقاضای پایینتر و عرضه بیشتر معمولا پرریسک تلقی میشود و بهتر است انجام نشود.

 

 

پس آیا الان واقعا سرمایه گذاری در بیت کوین ریسکی است؟

در واقع اینطور نیست، زیرا اگرچه تقاضا پایین است، اما هولدرها از نسبت عرضه و تقاضا نگهداری میکنند. در حالی که الان با توجه به اینکه  MVRV  بالاترین میزان خود در 5 ماه گذشته را دارد و فرصت مناسبی برای فروش و کسب سود است، آنها این کار را انجام نمیدهند.

 

 

دلیل کم بودن میزان فروش این است که در حال حاضر فشار فروش وجود ندارد، چون نه ریسک کاهش ناگهانی قیمت در بازار وجود دارد و نه قیمت به سقف های تاریخی جدیدی رسیده است. بنابر این هولدرها به نگهداری دارایی خود ادامه میدهند.

بنابر این با در نظر گرفتن جمیع جوانب، بیت کوین برای سرمایه گذاران جدید در حال حاضر دارایی پر ریسکی محسوب نمیشود.

 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.