واکنش اتریوم به بیت کوین مثل نقره به طلاست؟

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰

کدام رمزارز در سال 2021 منفجر میشود؟ چه رمزارزهایی را میتواند در حال حاضر خرید و انتظار سودهای بزرگ در آینده نزدیک داشت؟ کدام رمزارز بعد از بیت کوین بهترین خواهد بود؟

بسیاری از سرمایه گذاران و علاقه مندان به بازار رمزارز در ماه های گذشته این سوال ها را پرسیده اند و در مورد آنها بررسی و تحقیق انجام داده اند.

 

خب اگر به نظرات آقای فرانک هولمز مدیر ارشد HIVE Blockchain و مدیر عامل Global Investors توجه کنیم، این پاسخ را دریافت میکنیم: اتریوم. طی یک مصاحبه با Kitco News، هولمز اشاره کرد که اتریوم رمزارز بعدی خواهد بود که قیمت آن منفجر خواهد شد. هولمز از اتریوم به عنوان نقره نسبت به طلای بیت کوین یاد کرد.

او افزود:

 

"زمانی که طلا تا میانگین متحرک 50 روزه بالا میرود، و 15 الی 20 درصد رشد میکند، نقره ناگهان 30 درصد رشد میکند. اتریوم نسبت به بیت کوین مثل نقره به طلاست. بیت کوین رشدهای خوبی ثبت میکند و ناگهان اتریوم به سمت بالا منفجر میشود."

 

به علاوه، اگرچه بیت کوین برای ذخیره ارزش استفاده میشود، اتریوم به دلیل قابلیت‌های قرارداد هوشمند که در بلاکچین دارد، کاربردهای بیشتری دارد. هولمز میگوید:

 

"اتریوم کاربردهای بسیار بیشتری از بیت کوین دارد، درست مانند نقره... 20% تقاضا برای نقره به جهت انرژی خورشیدی است. همچنین نقره کاربردهای پزشکی هم دارد و ویروسها نمیتوانند روی نقره زنده بمانند. همچنین این موضوع برای اتریوم نیز صادق است؛ برای DeFi و NFTها استفاده میشود."

 

با اشاره به این موضوع، هنوز دغدغه‌هایی در مورد این آلتکوین وجود دارد. HIVE Blockchain اولین شرکت استخراج رسمی رمزارز که در Toronto Venture Exchange ثبت شده با مشکلاتی هم مواجه شده:

 

"بزرگترین چالشی که برای استخراج اتریوم با آن مواجه شدیم ایت است که افراد زیادی چیپست‌های گرافیکی (GPU) جهت بازی‌های کامپیوتری دارند و آنها همگی اتریوم استخراج میکنند بنابر این ما کوین های کمتری به دست می آوریم. هزینه های ما به طور چشمگیری از سال گذشته بیشتر شده، اما دستگاه‌هایی که روزانه 300 اتریوم استخراج میکردند زمانی که اتریوم 300 دلار بود، الان روزانه 80 اتریوم استخراج میکنند."

 

با این حال، بزرگترین دغدغه این است که به سمت مکانیسم PoS یا اثبات سهام میرود که ممکن است باعث کاهش ذخایر شود اما تقاضا کم نمیشود و افراد همچنان استخراج میکنند. 

با این اوصاف، او روی اتریوم بولیش است.

 

همچنان در حال کاهش...

در حال حاضر، متاسفانه ETH یک اصلاح 4% را طی 24 ساعت گذشته تجربه نمود. در زمان نگارش مطلب، قیمت اتریوم در حدود 3400$ قرار داشت. دلیل این موضوع میتواند جریان خروج سرمایه از محصولات سرمایه های دیجیتال باشد. نتیجه مشابهی از گزارش CoinShares میتواند دریافت کرد. 

در این گزارش اشاره شده است که زمانی که جریان ورود نقدینگی به بیت کوین روند قدرتمند صعودی داشت، اتریوم با از دست دادن سرمایه مواجه شد. 

در زمان نگارش مطلب، بیت کوین در حال ثبت یک رالی قدتمند صعودی است، اما سهم بازار اتریوم همچنان یک روند نزولی را طی میکند. بنابر این اتریوم همچنان از منظر عملکرد قیمت ضعیف به نظر میرسد، اما آینده روشنی در انتظار آن است. 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.