تا اطلاع ثانوی به صرافی ها ارز نمی‌دهند! اما چرا؟!

دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷

تا اطلاع ثانوی به صرافی ها ارز نمی‌دهند! اما چرا؟!
شاید خیلی ها بگویند که تب و تاب قیمت دلار افتاده است و دیگر خبری نیست اما بعد کاهش ناگهانی قیمت دلار کسب و کار های زیادی دچار تغییرات شده‌اند.
با اینکه چندین روز است که از تک نرخی شدنِ نرخ ارز دلار می‌گذرد اما همچنان کسب و کارها و تجارت های گوناگون دچار تغییرات شده‌اند، عده‌ای با افزایش یک روزه‌ی قیمت دلار سود‌های کلانی به جیب زدنند، در مقابل عده‌ای دیگر با کاهش یک روزه‌ی قیمت دلار ضرر زیادی دادند.
طبق گفته‌ی امروزِ رییس بانک مرکزی، از این پس روند کاری صرافی‌ ها تغییری اساسی کرده است، بدین صورت که صرافی ها از این پس حق خرید و فروش  هر گونه اسکناس ارزی و همچنین حواله‌های ارزی را نداشته و این کار تنها توسط بانک‌ها صورت می‌گیرد.طبق گفته‌ی مقامات ارشد بانک مرکزی، در حال حاضر این ارگان به طور غیرمستقیم، اکثر نیازهای ارزی جامعه را به روش های مختلف تامین می‌کند پس نیاز به تزریق ارزهای مختلف به صرافی ها نمی‌باشد.
افزایش و کاهش ناگهانی قیمت دلار باعث شد سیر جدید در روند کاری صرافی ها ایجاد بشود که باید دید این روند به کدام سمت می‌رود‌؛ اما در حال حاضر قیمت دلار که  ۴۲۰۰ تومان است در دسترس هیچ صرافی نمی‌باشد و همین نواسانات قیمت دلار، حق خرید فروش سایر ارزها از جمله یورو و ... را هم از صرافی ها گرفته و صرافی ها در این روزها تنها مجبور به خرید و فروش سکه هستند.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.