کاهش شدید ذخایر اسپات بیت کوین در صرافی‌ها

یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰

ذخایر اسپات بیت کوین به روند کاهشی خود ادامه میدهد و در حال حاضر به پایین ترین سطح خود از اکتبر 2017 رسیده است. این مساله نشان از نزدیک بودن شوک ذخایر دارد.

 

افزایش احتمال شوک ذخیره بیت کوین

با استناد به پست CryptoQuant، ذخیره اسپات بیت کوین به کمترین میزان خود از اکتبر 2017 کاهش پیدا کرده است.

ذخیره اسپات بیت کوین شاخص نشاندهنده جمع میزان کوین های نگهداری شده در والت اسپات تمام صرافی ها است. 

زمانی که مقدار این شاخص بالا میرود، به این معنی است که میزان ذخیره BTC در صرافی‌ها جهت فروش یا خرید آلتکوین در حال افزایش است. چنین تغییری میتواند باعث کاهش قیمت بیت کوین شود. 

در طرف دیگر، زمانی که این شاخص کاهش می‌یابد، بیانگر بولیش شدن کوین در طولانی مدت است. 

 

 

گراف بالا روند تغییر در مقدار این شاخص را نشان میدهد. اولین بار در رالی گاوی سال 2017، این شاخص به سطوح خیلی بالایی رسید.

سپس، این مقادیر بالا تقریبا به همان میزان باقی ماندند به جز حدود سال 2019 که اعداد بالاتری هم ثبت شد، اما با شروع سال 2020 میزان ذخایر به همان حالت قبلی بازگشت. 

با شروع سال 2020، روند تغییر کرد و ذخیره اسپات BTC شروع به کاهش نمود. این موضوع در سال 2021 نیز ادامه پیدا کرد و سرعت کاهش آن بیشتر نیز شد. 

در حال حاضر این شاخص به میزان خود در اکتبر 2017 رسیده است. این عددی است که قبل از رالی گاوی سال 2017 ثبت شده است. 

چنین کاهشی در ذخیره بیت کوین نشان میدهد که احتمال وقوع یک شوک ذخیره زیاد است و میتواند نشانه ای بولیش برای این رمزارز باشد.

 

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش مطلب، قیمت بیت کوین حدود 54.3k$ در حال نوسان است و طی 7 روز گذشته حدود 15 درصد افزایش داشته است. طی ماه گذشته بیت کوین یک رشد 18% را ثبت نموده.

نمودار پایین تغییرات قیمت بیت کوین طی 3 ماه اخیر را نشان میدهد:

 

 

حرکت شدید صعودی اخیر بیت کوین قیمت را برای اولین بار بعد از ماه می امسال تا 55k$ بالا برد. در روز جاری قیمت بیت کوین تا 55.9k$ نیز بالا رفت و پس از آن یک اصلاح مختصر نمود. اگر کاهش ذخیره اسپات به همین صورت ادامه پیدا کند، احتمالا در طولانی مدت تاثیر مثبت بر حرکت صعودی قیمت بیت کوین خواهد داشت.  

 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.