آیا احتمال کاهش قیمت بیت کوین به کمتر از 50k$ وجود دارد؟

شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰

بیت کوین زودتر از انتظار بازار قدرت را در دست گرفت و با ثبت رشد 10% در روز 6 اکتبر جان دوباره ای به سرمایه گذاران خود داد.

با این حال، عملکرد قیمت BTC تا حدودی طی دو روز گذشته محدود شده است. همانطور که انتظار میرفت، تا حدودی شک و تردید را در بازار نشان میدهد. با این حال، در زمان نگارش مطلب، قیمت این رمزارز بالای سطح 55k$ در حال معامله است، و نشانه‌های بازار گاوی کاملا مشهود است. 

آیا این شک و تردید که به آن اشاره شد منطقی است؟ نشانه های قدرتمندی وجود دارد که این طور نیست. در واقع سیگنال‌هار قدرتمندی وجود دارد که نشان میدهد بیت کوین این سطح را حفظ میکند، حداقل در آینده نزدیک.

 

چرا بیت کوین پایین 50k$ نخواهد رفت

با کاهش قیمت بیت کوین در ساعات آغازین روز 8 اکتبر، ترس ریزش مجدد قیمت بیشتر شد. در تایم فریم پایینتر، با این حال، بیت کوین شاهد افزایش مجدد قیمت بود. در واقع، شاخص RSI یک رشد شدید کاملا خطی را ثبت نمود. 

شایان ذکر است که طی ماه گذشته هر بار بیت کوین شاهد یک رشد عمودی شدید در RSI بوده است، قیمت آن پامپ شده و در سطوح بالاتر طی روزهای بعد باقی مانده است. این بار هم همینطور، از آنجایی که از 5 اکتبر قیمت بیت کوین بالای سطح 50k$ باقی مانده، و میزان ورودی نقدینگی و خروج بیت کوین از صرافی‌ها شرایط بسیار خوبی داشته، احتمال باقی ماندن بیت کوین بالای این سطح که از لحاظ روانی حساسیت بالایی دارد زیاد است.  

 

شاخص‌ها یک تصویر سالم را ترسیم میکنند

در زمان نگارش مطلب، هش ریت بیت کوین از میزان 150 EH/s فراتر رفته است، بالاترین میزان از 6 ژوئن. این موضوع نشاندهنده شبکه سالم و منعطف بیت کوین است. 

به علاوه، موجودیت‌های بیت کوین که در سود هستند به عدد 94.3% افزایش یافته است. به این معنی که 16.2% موجودیت‌های on-chain نسبت به کف ماه سپتامبر وارد سود شده‌اند. آخرین باری که این مقدار از موجودیت های شبکه در سود بودند به قبل از ریزش شدید در ماه می برمیگردد.

 

 

به علاوه، سرمایه‌های فعال در بازار فیوچرز بیت کوین نیز به سطوح ابتدای ماه سپتامبر بازگشته است.

با استناد به تحلیلگر با نام مستعار TXMCtrades، این یک زمان حیاتی برای قیمت بیت کوین است، چرا که خیلی از افراد پوزیشن های لانگ با اهرم گرفته‌اند، که آنها را نسبت به تغییرات روند قیمت آسیب پذیر میکند. 

 

 

با توجه به این موضوع، اندیکاتور دیگری که به احتمال رشد بیشتر قیمت BTC اشاره میکند SA-CDD است. 

در حال حاضر با توجه داده‌های Cryptoquants، شاخص SA-CDD در کف قرار دارد. این موضوع بیانگر این است که اعتماد برای هولدرهای بلند مدت در حال بازگشت است و ترجیح میدهند کوین های خود را نگه دارند.

 

 

بر اساس جمیع جوانب، شاخص‌ها به نفع افزایش قیمت بیت کوین هستند. اگر در بدترین حالت ممکن قیمت بیت کوین کاهش پیدا کند، سطح 50k$ به احتمال زیاد به عنوان یک حمایت قدرتمند عمل خواهد نمود.

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.