با شکست الگوی خرسی بیت کوین، آیا قیمت 53k$ در دسترس است؟

شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰

بیت کوین در میانه یک فاز کلیدی صعود قرار دارد، بعد از پشت سر گذاشتن یک وضعیت خرسی در چارت خود. پس از چشمگیرترین حرکت صعودی بعد از 21 جولای، پرش بیت کوین باعث شروع حرکت دومینویی در بازار آلتکوین‌ها شد.

با مستقر شدن شرایط سالم بر اکثر اندیکاتورهای بیت کوین، به نظر میرسد شاه رمزارزها در حال بازگشت به قیمت 53,000$ باشد. تعداد کمی مانع در حدود سطح 23.6% فیبوناچی قرار دارد، اما این انتظار وجود دارد که گاوها کنترل اوضاع را در دست داشته باشند.

در زمان نگارش مطلب، قیمت بیت کوین حدود 47,310$ بود که حدود 10% طی 24 ساعت گذشته رشد داشته است.

 

نمودار 4 ساعته بیت کوین

 

ساختار خرسی بیت کوین شامل یک مثلث نزولی داخل محدوده طلایی فیبوناچی اصلاحی بود. بعد از اینکه 5 بار تلاش برای شکستن رو به پایین خط روند ناموفق بود، خریداران راه حلی برای شکست رو به بالای روند پیدا نمودند. این موضوع با بسته شدن کندل بالای سطح 38.2% فیبوناچی تایید شد.

بر اساس نوسان بین سقف و کف‌ها در طی الگو، یک رشد 9.9% از نقطه شکست در قیمت 43,500$ قابل پیش بینی بود. این شکست رو به بالا، قیمت بیت کوین را بالای محدوده 48,000$ قرار میدهد. از آنجا، بیت کوین کار سختی برای رسیدن به محدوده 50k$ نخواهد داشت چرا که سطوح مقاومت قدرتمندی در این فاصله قرار ندارد. 

یک کندل بسته بالای 53,000$ با حجم معاملات قدرتمند میتواند راه را برای رسیدن به 60,000$ باز کند، اما توقع مقابله توسط فروشندگان در حدود قیمت 58,350$ وجود دارد.

برای محقق شدن این حرکت صعودی قوی، بیت کوین نیاز دارد که یک کندل بسته روزانه بالای سطح 23.6% فیبوناچی ثبت نماید. همانطور که در قبل اشاره شد، بیت کوین لازم است از یک سقف دوقلو در حدود قیمت 49,000$ نیز عبور کند. اگر فروشندگان مجددا کنترل قیمت را در پایین محدوده 47,000$ به دست گیرند، ریزش شدید محتمل خواهد بود. 

 

تحلیل تکنیکال

اندیکاتورهای بیت کوین مجموعه ای از سیگنال‌های خرید را نمایش میدهند. اندیکاتور MACD بعد از ثبت یک تقاطع صعودی حرکت خود را بالای خط میانه ادامه داد. شاخص DMI نیز با فاصله گرفتن DI+ از DI- نشانگر قدرت گرفتن روند صعودی بیت کوین است.  

با این حال، وارد شدن شاخص RSI به محدوده اشباع خرید نشانه هایی مبنی بر احتمال ریزش قیمت قبل از حرکت صعودی بعدی دارد.

 

جمع بندی

بیت کوین حرکت صعودی خود به سمت 53,000$ را بعد از شکست رو به بالای الگوی مثلث نزولی آغاز نمود. اگرچه مسیر پیش رو بدون چالش نخواهد بود، خریداران شرایط را برای حرکت صعودی بعدی آماده میکنند.

بر اساس اینکه بیت کوین چگونه با سقف قیمتی 53k$ تعامل خواهد کرد، بازگشت به قیمت 60,000$ طی هفته های پیش رو ممکن خواهد بود.

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.