سیگنال خرسی بیت کوین: نهنگ‌ها شروع به فروش نموده‌اند

چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰

اطلاعات on-chain نشان میدهد که نسبت نهنگ‌ها از عدد 0.50 فراتر رفته است، نشانه ای که مشخص میکند نهنگ‌ها در حال دامپ (کاهش) قیمت در کوتاه مدت هستند.

 

نهنگ‌های بیت کوین شروع به فروش کوین‌های خود نموده‌اند

همانطور که در پست CryptoQuant منتشر شد، عدد نسبت فعالیت نهنگ‌های بیت کوین شروع به افزایش کرده و از سطح 0.50 عبور نموده است. این نشانه معمولا یک تصویر خرسی برای کوتاه مدت در بازار رمزارز ترسیم میکند.

عدد نسبت نهنگ‌های بیت کوین در تمام صرافی‌ها، نشانگری است که تخمین میزند چه تعدادی نهنگ در حال فرستادن کوین‌های خود به صرافی‌ها هستند.

عملکرد این شاخص به این صورت است که جمع 10 تراکنش برتر در هر صرافی را محاسبه میکند و آن را بر میزان کل ورودی تمام صرافی‌ها تقسیم میکند. 

 

نسبت نهنگ‌ها= جمع 10 تراکنش برتر ورودی صرافی‌ها ÷ کل ورودی های بیت کوین به صرافی‌ها

 

همچنین شاخص جریان ورودی هم وجود دارد که بیانگر کل میزان بیت کوین ورودی به والت صرافی‌ها از والت‌های شخصی است.

زمانی که شاخص نسبت نهنگ‌ها افزایش پیدا میکند، به این معنی است که 10 تراکنش برتر صرافی‌ها سهم بیشتری نسبت به کل بیت کوین ورودی به صرافی‌ها پیدا میکند. 

و این بدین معنی است که نهنگ‌های بیشتری شروع به فرستادن بیت کوین های خود به صرافی‌ها نموده اند، یا برای تبدیل به پول نقد یا استیبل کوین، یا برای خرید آلتکوین.

 

در طرف دیگر، زمانی که این مقدار کاهش پیدا میکند، به این معنی است که تراکنش‌های کوچک بخش اعظمی از ورودی های به صرافی‌ها را تشکیل میدهد و نهنگ‌های بیت کوین مشغول انتقال دارایی خود به صرافی ها نیستند.

در چارت زیر روند تغییرات این شاخص در سال گذشته قابل مشاهده است:

 

 

همانطور که در نمودار بالا مشخص است، نسبت نهنگ‌ها چندین بار در سال گذشته افزایش پیدا کرده، و هر بار این عدد بالاتر رفته، بلافاصله بعد از آن یک ریزش در قیمت بیت کوین اتفاق افتاده است.

به نظر میرسد که این نسبت در حال افزایش است چرا که مقدار آن از 0.50 عبور کرده و میتواند نشانه‌ای باشد برای اینکه قیمت بیت کوین حداقل برای کوتاه مدت با کاهش مواجه شود.

 

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش مطلب، قیمت بیت کوین در حدود 42k$ بود که طی 7 روز گذشته 3% کاهش را ثبت کرده است. همچنین قیمت بیت کوین در طی ماه گذشه حدود 13% کاهش داشته است.

نمودار زیر روند قیمت بیت کوین طی 5 روز گذشته را نشان میدهد:

 

 

بعد از بازیابی نسبی از ریزش شدید به دلیل محدودیت‌های اعمال شده توسط چین، بیت کوین بار دیگر ریزش داشت و از حدود قیمت 44.5k$ به 42k$ رسید.

بنابراین اگر به نسبت نهنگ‌ها استناد کنیم، در کوتاه مدت قیمت به روند نزولی خود ادامه خواهد داد. تثبیت بالای قیمت 40k$ حیاتی است برای حرکت‌های بزرگ بعدی.

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.