آیا یک الگوی بولیش برای بیت کوین شکل گرفته؟

سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰

قیمت بیت کوین بر سر دوراهی قرار دارد، یا آماده است که یک ریزش داشته باشد و بازار خرسی آغاز شود، یا یه سمت بالا منفجر شود و به دنیا یک رالی گاوی واقعی را نشان دهد. اما کدام اتفاق رخ خواهد داد؟ هیچکس به درستی نمیداند، اما الگوی تکنیکال و فلسفه پشت آن  میتواند خروجی احتمالی را قبل از وقوع مشخص کند.

 

الگوی پرچم گاوی (Bull Flag) چیست؟ الگوی قیمت بیت کوین سقف‌های تاریخی جدیدی را هدف گرفته

تحلیل تکنیکال به بررسی الگوهای نمودار، پیامدها، کندل استیک‌ها، اندیکاتورها، اسیلاتورها و ... میپردازد. این مطالعه با استفاده از افزایش احتمال نتایج، به بهبود سوددهی کمک میکند. این میتواند شامل پیدا کردن هدف‌های قیمتی برای فروش دارایی، تا یافتن حمایت و مقاومت باشد.

پرچم گاوی یک الگوی صعودی است و به احتمال زیاد در حال شکل گیری در تایم فریم روزانه برای جفت ارز BTCUSD است. خیلی سخت است که بگوییم عملکرد قیمت بیت کوین در حال حاضر صعودی است، با در نظر گرفتن این نکته که تنها چند ماه پیش قیمت در حدود 65,000$ بود، اما الگو به نظر صحیح میرسد. 

این الگو با یک حرکت شارپ صعودی به عنوان میله پرچم آغاز میشود؛ در ادامه یک حرکت رنج در کانال مشخص ثبت میشود که بیانگر خود پرچم است. پرچم های بولیش معمولا به صورت خم و کمی رو به پایین هستند، همانطور که الگو به خرس‌ها این حس نادرست را میدهد که در حال پیروزی هستند، در نهایت به یک حرکت شدیدتر صعودی منجر میشوند و این تریدرها درمی‌یابند که اشتباه فکر میکردند.

 

 

فلسفه الگوی پرچم گاوی

خرس‌ها اطمینان دارند که بر عملکرد قیمت بیت کوین مسلط هستند، اما گاوها میتوانند آماده شوند تا خرس‌ها را با یک شکست در الگوی پرچم گاوی نابینا کنند.

فلسفه الگوی پرچم گاوی به این صورت است: یک میله (پایه) که به دلیل خریدهای بولیش شکل میگیرد. در بالای این میله، قیمت به صورت مکرر رد میشود و سقف‌ها و کف‌های پایینتر میسازد. خرس‌ها جشن میگیرند و از این موضوع راضی هستند، حتی به پوزیشن‌های فروش (short position) خود اضافه میکنند.

وقتی که گاوها بازار را به دست گیرند، حرکت صعودی انفجاری از حرکت صعودی ایجاد کننده میله نیز قویتر خواهد بود، چرا که پوزیشن‌های فروش و پوزیشن‌های نادرست بیشتری روی هم انباشت شده است. 

قیمت بیت کوین در حال حاضر در محدوده 43,000$ قراردارد، و اگر این الگو معتبر باشد، بر اساس محاسبات، هدف قیمت حدود 82,000$ خواهد بود. مومنتوم جدی توسط خریداران ضروری است تا چنین روند قدرتمندی شکل بگیرد.

دو برابر شدن قیمت به دلیل یک الگو به تنهایی میتواند برای تریدرها (هم گاوها و هم خرس‌ها) شوکه کننده باشد، اما این موضوع بر اساس عوامل متعددی میتواند دقیق و درست باشد. به عنوان مثال، پرچم گاوی در حال خم شدن بیشتر به پایین است و میتواند مبنای پارابولیک شماره 3 باشد، یا موج پنجم الیوت در حال شروع باشد. همچنین احتمال دارد این موضوع یک دام بزرگ برای گاوهای بازار بیت کوین باشد که در یک روند نزولی دیگر گرفتار شوند. 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.