مروری بر عملکرد نوسانی قیمت بیت کوین

چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

به نظر میرسد الگوی کوتاه مدت رشد و سقوط‌های بیت کوین و آلتکوین‌ها تمامی ندارد. فقط در همین ماه شاهد 2 رشد شدید قیمت و به همان صورت 2 سقوط عمیق قیمت بودیم.

این مساله سرمایه‌گذاران را به خطر می‌اندازد چرا که این حرکت های رندوم باعث از دست رفتن سرمایه میشود. لذا در ادامه این مسیر، شناخت مناسب از شرایط بازار و نواسانات میتواند بسیار مفید باشد.

 

ضررهای بیت کوین در بدترین حالت خود

دیروز بازار شاهد دومین ریزش بزرگ این ماه بود، زمانی که بیت کوین تقریبا 11% کاهش داشت. از آن زمان تحولات جالبی در این زمینه رخ داده است. 

اولا ضررهای محقق شده به عدد 650 میلیون دلار رسید که این عدد بالاترین رکورد ثبت شده طی حدود 2 ماه است. 

 

 

بر این اساس، نسبت سود/زیان محقق شده نیز به کمترین میزان خود طی 2 ماه سقوط کرد. 

در نتیجه، SOPR نیز همراه با ریزشها به کمتر از عدد 1 سقوط کرد. با این حال، بیشترین ضررها از زمان ریزش برای هولدرهای کوتاه مدت یا تریدرهایی که در STH – SOPR هستند ثبت شد.

 

 

دیروز تعداد 74000 بیت کوین فروخته شد که 65000 عدد آنها مجددا خرید شد. این موضوع عوارض قابل ملاحظه ای را از مشارکت در حال رشد بیت کوین گرفت.

آدرس‌های با موجودی غیر صفر بعد از حدود 1 ماه رشد مداوم به کمترین میزان خود در طی ماه رسیدند. این بدین معنی است که هولدرها یا دارایی خود را در قیمت پایین فروختند با به طور کلی از بازار خارج شدند که در هر دو حالت نشانه خوبی محسوب نمیشود. 

 

 

پس چه زمانی هولدرها مجددا به سود برمیگردند؟

در حال حاضر پاسخ به این سوال آسان نیست. چرا که در حال حاضر با نگاه به حرکات بازار 2 سناریو ممکن برای حرکت احتمالی قیمت میتوان در نظر گرفت: 

  1. از آنجایی که SOPR کمتر از 1 است، قیمت میتواند برگشت داشته باشد و در کوتاه مدت باعث یک حرکت شدید شود. نقاط ورود میتواند در نزدیکی 44k$ یا 42.4k$ باشد.
  2. چنین سقوط عمیقی برای SOPR میتواند آغاز یک ریزش قیمت طولانی باشد همانطور که در ماه می شاهد آن بودیم، که باعث شد SOPR برای حدود دو ماه و نیم کمتر از 1 بماند.

 

 

در هر صورت، برای الان، بهتر است سرمایه گذاران محکم سر جای خود بنشینند و هولد کنند. 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.