ثبت تقاطع طلایی در نمودار بیت کوین

پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

تقاطع طلایی بیت کوین، سیگنالی که همواره بیانگر بازار بولیش بوده است، به صورت رسمی اتفاق افتاد.

 

تقاطع طلایی معروف بیت کوین به صورت رسمی اتفاق افتاد

با استناد به مدیر سرمایه در توییتر، تقاطع طلایی اتفاق افتاد و این تنها هشتمین بار در تاریخ بیت کوین است که چنین تقاطعی رخ میدهد.

تقاطع طلایی بیت کوین عنوان اکثر بحث های مجامع کریپتو در اینترنت است، اما چه چیزی این اتفاق را ویژه میکند؟ اساسا تقاطع طلایی زمانی اتفاق می افتد که یک میانگین متحرک کوتاه مدت از میانگین متحرک بلند مدت سبقت میگیرد (به سمت بالا میانگین متحرک بلند مدت را قطع میکند). معمولا تحلیلگران چنین اتفاقی را به منزله بولیش شدن بازار تلقی میکنند.

تقاطع بولیشی که در حال حاضر بیت کوین شاهد آن است، عبور میانگین متحرک 50 روز از میانگین متحرک 200 روز است.

نمودار قیمت بیت کوین که تقاطع طلایی را مشخص میکند:

 

 

همانطور که در نمودار بالا مشخص است، تقاطع طلایی به نظر میرسد کامل شده باشد چرا که میانگین متحرک 50 روز از میانگین متحرک 200 روز عبور کرده است. این تحلیلگر و سرمایه گذار معتقد است که در کوتاه مدت شاهد عملکرد قوی قیمت خواهیم بود و الگوهای خرسی شکسته خواهد شد.

 

 

تقاطع طلایی چه مفهومی برای بیت کوین دارد؟

به صورت متعارف و مشخص، تقاطع طلایی یک سیگنال بولیش برای بیت کوین محسوب میشود. با این حال، در طول تاریخ استثنا هم وجود داشته است.

در حالی که قبل از شروع حرکت های صعودی شدید قبلی، تقاطع های طلایی اتفاق افتاده اند، نمونه های زیادی هم وجود دارد که تقاطع طلایی عملکرد خاصی نداشته به منجر به صعود نشده است. 

در تقابل با تقاطع طلایی، تقاطع مرگ وجود دارد که بعد از بازار گاوی اتفاق میافتد و یک چرخش خرسی را برای بیت کوین نشان میدهد. طی اتفاقات جعلی یا فیک، تقاطع طلایی یا تقاطع مرگ جعلی هم ثبت شده است.

بعد از اینکه بیت کوین آخرین ATH خود را در قیمت 65k$ ثبت نمود، یک تقاطع مرگ شکل گرفت، اما این رمز ارز ریزش بسیار شدیدی بلافاصله بعد از تقاطع شاهد نبود.

 

 

با توجه به اینکه تقاطع مرگ نیز سیگنال نادرست و جعلی بود، امکان دارد که این تقاطع طلایی هم یکی دیگر از آن تقاطع‌های جعلی باشد. با این حال، این امکان هم وجود دارد که قیمت بیت کوین به سمت بالا شلیک شود و باعث شود که قیمت بیت کوین به قله ای که اندیکاتورها به آن اشاره میکنند برسد.

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.