حرکت صعودی کاردانو میتواند به شدت تحت تاثیر قرار گیرد

یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰

علیرغم اینکه چند کندل استیک به سطوح قیمت بالاتر از 3 دلار رسیدند، کاردانو هنوز کندل بسته روزانه بالای 2.96$ ندارد. در واقع سومین رمزارز بزرگ دنیا در حال تشکیل یک فرم نزولی است و به نظر میرسد به شدت روی حرکت صعودی ADA تاثیر بگذارد.

نشانه های خرسی در چند اندیکاتور کاردانو دیده میشود و خریداران باید سطوح کلیدی قیمت را هدف بگیرند تا جلوی حرکت نزولی را بگیرند. در زمان نگارش مطلب، ADA در سطح قیمت 2.94$ در حال معامله بود و حدود 1.3% طی 24 ساعت کاهش داشت.

 

چارت 12 ساعته کاردانو

چارت 12 ساعته کاردانو نشان میدهد که از 23 آگوست قیمت ها در حال شکل دهی یک فرم نزولی هستند. این فرم معمولا خرسی تلقی میشود و انتظار میرود روند نزولی ADA برعکس شود.

یک شکست رو به پایین در این فرم میتواند باعث کاهش قیمت تا حدود 2.25$ شود که نسبت به قیمت فعلی کاردانو دستخوش 23% افت خواهد شد. حرکت نزولی میتواند در محدوده 2.46$ نیز قطع شود، که در حال حاضر به منزله حمایت محسوب میشود. 

از طرف دیگر، حمایت در محدوده 2.90$ ممکن است اجازه دهد ADA به حرکت داخل الگو ادامه دهد، اما در هر صورت یک شکست خارج الگو پیش بینی میشود. برای نقض این ساختار خرسی، لازم است قیمت ADA بالای سطح 3.1$ و با حجم معامله قدرتمند بسته شود. 

این نتیجه میتواند به ADA اجازه دهد که خود را به سطوح بالاتر برساند بدون ترس پولبک فوری. همچنین رالی وسیع بازار نیز میتواند تاثیر مثبتی بر بازار کاردانو بگذارد.

 

تحلیل تکنیکال

چندین واگرایی در اندیکاتورهای کاردانو مشاهده شد. همزمان با کاهش فشار خرید، Awesome Oscillator چند سقف پایین تشکیل داد. این شاخص خطر سقوط ناگهانی به پایین خط میانه را احساس میکند چرا که فرم سقف دوقلوی خرسی تشکیل شده است. اندیکاتور MACD نیز از 23 آگوست در وضعیت کاهش است.

خط سیگنال نیز بالای خط حرکت سریع باقی مانده است، موردی که معمولا هنگام شروع مومنتوم خرسی مشاهده میشود. در این میان، RSI تا حدودی به منزله فرشته نجات عمل میکند. شاخص RSI از محدوده اشباع خرید در هفته گذشته، در یک کانال افقی به محدوده بالای 50 حرکت نمود. تا زمانی که RSI به زیر محدوده 40 سقوط نکند، روند صعودی ADA در معرض خطر ناگهانی قرار ندارد.  

 

نتیجه گیری

فرم نزولی شکل گرفته برای ADA، این رمزارز را در خطر سقوط حدود 23% قرار داده است. برخی اندیکاتورها نیز سیگنالهایی مبنی بر حرکت خرسی نشان میدهند. با این حال، RSI بالای 55 نشان از این دارد که احتمال فروش ناگهانی و شدید ضعیف است، به دلیل وجود قدرت بولیش در بازار. 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.