چرا رسیدن بیت کوین به 100k$ کاملا ممکن است

سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰

حرکت صعودی اخیر بیت کوین، این بزرگترین رمزارز در حال حاضر، هفته گذشته به مرز 50k$ رسید. در حالی که قیمت بیت کوین شاهد یک اصلاح حدود 1.2% طی هفته بود، در زمان نگارش این مطلب بیت کوین در حدود 48k$ در حال معامله بود.

بدون توجه به این اصلاح، آنتونی پامپلیانو، مدیر عامل Blockstream، در مصاحبه اخیر خود اذعان نمود که، رسیدن بیت کوین به قیمت 100,000$ در سال جاری کاملا ممکن است.

در این میان، جالب است که اشاره کنیم Adam Back یکی از اولین نفراتی است که بیت کوین در اختیار داشته، و یکی از اولین کسانی است که از خالق ناشناس بیت کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو ایمیل دریافت کرده است. او Blockstream را در سال 2014 تاسیس نمود و برخی گمان میکنند خود او ناکاموتو است، که البته او این موضوع را تکذیب نموده است. 

از آن زمان، بازار بیت کوین به سرعت بر تمام جهان سلطه پیدا نموده است. او افزود: "زمانی که بازیگران بزرگتر وارد شدند، بیت کوین تکامل پیدا کرد و همچنین یک مدل سیاست هم ایجاد شد و بازار بیت کوین غالب شد"

با این حال، وقتی توسط پامپلیانو سوال در مورد موانع پیش روی بیت کوین طی 5 سال آینده مطرح شد، Back اینگونه پاسخ داد:

میتواند خیلی جذاب شود اگر شما پوزیشن های بیت کوین را مورد واکاوی قرار دهید. بنابر این من فکر میکنم که میزان مشخصی از تمرکززدایی و موجودیت هایی که محصول را هولد کرده اند و کلید های خصوصی کمک میکند. اگر استفاده مانند ETF زیاد شود، میتواند ژست یک ریسک را به خود بگیرد.

در ادامه وی افزود: "مدیران EFT ممکن است احساس کنند که یک مسئولیت امانتداری دارند که باید کاری کنند که کاربران نمیخواهند انجام دهند. من فکر میکنم که در هر صورت نهایتا بازار غالب و پیروز میشود."

این مصاحبه همچنین به رقابت بیت کوین با طلا هم پرداخت. نیاز به گفتن نیست که، Back از بیت کوین طرفداری نمود و گفت: "مقایسه ای که من دوست داشتم با طلای فیزیکی بود، زیرا از خیلی جهات، بیت کوین از طلای فیزیکی بهتر است.  شما میتوانید هر نوع ارزش گذاری را از تعداد سکه هایی که موجود است نتیجه گیری کنید."

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.