آیا نهنگ‌ها میتوانند رالی را بالاتر از 50k$ ادامه دهند؟

شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰

اگر چه به نظر میرسد کشتی بیت کوین ممکن است به سکون رسیده باشد، بازار آن در حال آماده شدن برای موج بزرگ بعدی است. یک کانال نزولی، میانگین ساده متحرک 200 روزه (سبز)، و نوارهای EMA شرایط را به نفع خریداران پیش بینی میکنند. به علاوه، افزایش فعالیت نهنگ‌ها نشان از اعتماد مجدد به بازار بیت کوین دارد، و ممکن است زمینه را برای رالی پیش روی آماده‌تر کند. 

 

چارت 4ساعته بیت کوین

کانال‌های نزولی در تایم فریم 4 ساعته بیت کوین پدیده ای معمولی هستند. از آگوست، بیت کوین 4 بار این الگوها را تشکیل داد و هر بار هم شاهد یک جهش قیمت بود. با ترکیب کردن با نوارهای EMA، این کانالها میتوانند برای تشخیص قیمت های حیاتی و مهم که باعث حرکت صعودی میشوند مورد استفاده قرار گیرند. در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین در موقعیت مشابهی قرار داشت، با قیمتی نزدیک به کف این میانگین های متحرک.

در تایم فریم روزانه، به نظر میرسد بیت کوین خیلی نزدیک به میانگین ساده متحرک 200 روزه شده است؛ اتفاقی که به نظر میرسد باعث تزریق فشار خرید میشود. در این صورت، میتوان انتظار داشت بیت کوین به راحتی تا قیمت 56,000$ برسد. و سطوح 60,000$ و 64,000$ اهداف بعدی خواهند بود. برای جلوگیری از چنین اتفاقی، فروشنده ها نیاز دارند تا به هدف یک کندل بسته زیر 44,000$ دست پیدا کنند.

 

تحلیل تکنیکال

نه تنها قیمت بیت کوین در محدوده مهم و حساسی قرار دارد، بلکه RSI نیز وضعیت مشابهی است. RSI از محدوده حمایت حدود 40 برگشت داشت، اتفاقی که باعث افزایش حدود 12% قیمت بیت کوین شد زمانی که کانال نزولی قبلی را تشکیل میداد.

با استناد به MACD، مقداری فشار خرید وارد بازار شده است. این هیستوگرام از فروکش کردن فشار نزولی و آماده شدن برای تقاطع گاوی خبر میدهد. در حالی که سیگنالهای اشاره شده به نظر کاملا مثبت میرسند، مهم است که توجه کنیم این اندیکاتورها هنوز در پایین خط میانی خود هستند. 

 

نتیجه گیری

میتوان انتظار داشت که بیت کوین یک شکست رو به بالا در کانال ایجاد کند و یک رالی دیگر را بالای 50,600$ شروع کند.نهنگ‌ها مقدمات این اتفاق را فراهم کرده اند و فقط موضوع زمان است که کی تریدرها وارد میشوند.

در حالی که بازار همچنان مستعد ریزش به سمت 46,000$ نیز هست، این سطح نیز میتواند نقطه ورود ایده‌آلی برای تریدرها باشد.

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.