اهمیت سرمایه گذاران خرد در بازار بیت کوین

چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰

یکی از مهمترین سوالاتی که در ذهن فعالان بازار وجود دارد این است که آیا الان زمان مناسبی برای ورود به بازار بیت کوین هست یا خیر. بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل اینکه میترسند یک فرصت طلایی را از دست بدهند در حال ورود به بازار بیت کوین هستند. این در حالی است که بیت کوین در حال رنج زدن نزدیک قیمت 50,000$ دلار است. 

باور عمومی بر این است که بیت کوین به زودی به قیمت 64,000$ میرسد. با این حال، چند موضوع است که باید با دید بازتر مورد بررسی قرار گیرد. 

آیا بازار خرد به اندازه کافی فعال است؟

در حالی که معمولا بازار گاوی توسط تعداد کمی از سرمایه گذاران آغاز میشود، بخش خرد بازار است که قیمت را به سمت اهداف بالاتر سوق میدهد. با این حال، در زمان کنونی، به نظر میرسد که بازار خرد هیجان لازم را مانند 3ماه ابتدایی امسال ندارد.

با توجه به اطلاعات گوگل ترندز (در زمینه میزان جستجوی کلمات در گوگل)، بیت کوین به اندازه ماه های ژانویه و فوریه و می مورد جستجو قرار نمیگیرد. همچنین در مقایسه با ژوئن 2021 نیز بیت کوین ترند ضعیف تری دارد و کمتر جستجو میشود. میتوان اینگونه نتیجه گرفت که بخش بزرگی از بازار خرد هنوز هیجان کافی برای خرید بیت کوین نداشته اند.

واگرایی ها نتیجه مشابهی را نشان میدهند همچنان که فشار خرید در حال رنج شدن در بازار است. و بر خلاف قیمت، زمانی که فشار خرید فروکش میکند، فروش فروش شروع به افزایش میکند. با پایین بودن حجم معاملات در بازار، ضعف بازار خرد مشخص تر میشود. 

در حالی که به نظر میرسد این یک شانس کوچک برای تقویت احتمال رشد باشد، میزان پذیرش بیت کوین در حال افزایش است. Palantir، یک شرکت نرم افزاری چند میلیارد دلاری، اخیرا اعلام نموده که بیت کوین را به عنوان ابزار پرداخت میپذیرد و بیت کوین هایی که به ازای هزینه خدمات دریافت میکند را هولد میکند. 

لازم به ذکر است که مدیر عامل شرکت Palantir کسی نیست جز Peter Theil، کسی که در سال 2003 روی فیس بوک سرمایه گذاری نمود. به علاوه، دومین وام دهنده بزرگ آمریکا اعلام نمود که در پاییز امسال بیت کوین را به عنوان ابزار پرداخت خواهد پذیرفت. خریداران مسکن میتوانند اقساط خود را به صورت بیت کوین پرداخت نمایند. 

در حال حاضر این سناریوها هنوز روی کاغذ هستند. با این حال، این میتواند یک تمرین اقتصادی و برند سازی خوب برای این ارز دیجیتال باشد، ارزی که میخواد از سقف تاریخی قبلی خود عبور نماید. 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.