رالی اخیر کاردانو، سولانا و دات نوید شروع آلتسیزن را میدهد

شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

با حرکت رنج بیت کوین طی روزهای اخیر، بازار گاوی به سمت آلتکوین‌ها متمایل شده است و اینطور به نظر میرسد که آلتسیزن میتواند بازگشت داشته باشد. در این مطلب به نشانه‌هایی برای تایید این احتمال اشاره میکنیم. 

آیا بیت کوین میدان را خالی میکند؟

بیت کوین بعد از یک رالی فوق العاده در طی این ماه، اصلاح مختصری انجام داد. در حال حاضر اکثریت بازار بر این باورند که تا زمانی که بیت کوین سطح 42k$ را حفظ نماید این اصلاح های مختصر اهمیت چندانی ندارند. 

این موضوع میتواند درست باشد، ولی چنین حرکتی خرسی میتواند تاثیر مثبتی بر افزایش قیمت بازار آلتکوین‌ها داشته باشد.

به علاوه، دامیننس بیت کوین میتواند یک عامل کلیدی برای آلتسیزن یا رالی هر کدام از آلتکوین‌ها باشد. در زمان نگارش این مطلب، دامیننس بیت کوین در عدد 44.36 ایستاده است، عددی که از زمان 10 ژوئن دیده نشده بود. شایان ذکر است که دامیننس بیت کوین در ژوئن 2018 نیز در همین سطح بود.

چنین کاهش شدیدی در دامیننس بیت کوین (شاخص سلطه بیت کوین) شانس شروع آلتسیزن را افزایش میدهد. به علاوه، ارزش بازار کل آلتکوینها نیز در ماه آگوست حدود 45% رشد داشت و در 16 آگوست به 1.15 تریلیون دلار رسید.

این آلتکوین‌ها صحنه را به خود اختصاص داده‌اند

در بازار گاوی، رالی آلتکوین‌ها پدیده عجیبی نیست. در واقع، خیلی از آلتکوین‌ها رشدهای بسیار بالایی را ثبت میکنند و سپس رالی و دامیننس خود را از دست میدهند. با این حال، زمانی که آلتکوین های با ارزش بازار بالا رشد بالایی را ثبت میکنند، احتمال رالی آلتکوین ‌ها افزایش پیدا میکند. 

این ماه یک زمان خوشایند برای آلتکوین‌های بالای لیست بود. کاردانو و XRP ریپل رشدهای خیلی زیادی را ثبت نمودند. حتی پولکادات هم یک رالی ویژه را ثبت نمود. به علاوه، آلتکوین‌هایی نظیر سولانا، Terra و Axie Infinity رشدهای چشمگیری داشتند و اعداد 77%، 91% و 5% در هفته را ثبت کردند.

برخی نشانه های شروع آلتسیزن نیز قابل مشاهده است، از قبیل: حرکت سرمایه از بیت کوین به سمت اتریوم، عملکرد بهتر اتریوم نسبت به بیت کوین، ورود افراد جدید به بازار آلت کوین ها، ثبت رالی نمایی توسط آلتکوین‌های با ارزش بازار بالا و پامپ شدن قیمت آلتکوین های دارای فاندامنتال قوی و با ارزش بازار متوسط یا پایین.

آیا برای قضاوت خیلی زود است؟

حالا ممکن است برخی افراد بگویند که این اظهارات خیلی ساده انگارانه است یا خیلی ناپخته است. شاخص ها به تنهایی ممکن است نشاندهنده شروع آلتسیزن نباشند. 

با این حال، درست است که بگوییم ماه آلتکوین‌ها در حالی سپری میشود که 75% از 50 رمزارز برتر بازار طی 30 روز گذشته عملکرد بهتری از بیت کوین داشته اند. اگر این آلتکوین ها طی 90 روز عملکرد بهتری از بیت کوین داشته باشند، آن زمان آلتسیزن اتفاق افتاده است. 

بنابر این اگر آلتکوین ها عملکرد بهتر خود را برای 2 ماه دیگر ادامه دهند، به طور رسمی میتوانیم اعلام کنیم که آلتسیزن اتفاق افتاده است. برای الان، به نظر میرسد که احتمال آلتسیزن در بازار وجود داشته باشد.

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.