بیت کوین یا اتریوم؟ کدامیک زودتر از سقف تاریخی عبور میکنند؟

جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰

بیت کوین و اتریوم همواره از نظر جوامع فعال در بازار کریپتو یا رمزارز در حال رقابت با یکدیگر بوده اند. حالا در حالی که هر دو دارایی در بین مهمترین ها در بازار قرار دارند، ارزش بازار آنها، نحوه ارزشگذاری‌ها، و عملکرد آنها بسیار با هم متفاوت است.  

تحلیل on-chain از اتریوم حمایت میکند؟

به طور کلی هر دو دارایی با تقاضای بالای بعد از اصلاح مواجه هستند و این باعث افزایش قیمت آنها شده است. با این حال، به نظر میرسد اتریوم با تقاضای بیشتری مواجه است و همچنین عرضه آن تا حدودی کمتر شده است. 

به توجه به اظهارات مدیر عامل CryptoQuant، بحران نقدینگی سمت فروش (sell-side liquidity crisis) اتریوم هنوز بسیار شدید است. خالص جریان اتریوم در صرافی ها همچنان منفی مانده است. بر خلاف آن، حرکت نزولی ذخایر صرافی ها برای بیت کوین نیز متوقف شده است. این بدین معنی است که میزان اتریوم موجود در صرافی ها افزایش یافته است، در حالی که برای بیت کوین هم به همین صورت است. 

با بررسی اطلاعاتی که به آن اشاره شد، Young Ju پیش بینی میکند که امکان خیلی بیشتری وجود دارد که ابتدا اتریوم از سقف تاریخی قبلی خود عبور نماید. 

بر اساس آمار، بیت کوین در زمینه بازیابی قیمت با تاخیر و با ثبت 52.67% پشت سر اتریوم حرکت میکند. در مقایسه، اتریوم بازیابی قیمت 76.68% را ثبت نموده است. در حالی که اعداد و ارقام به نفع اتریوم هستند، به وضوح میتوان مشاهده نمود که بیت کوین و اتریوم یک ارتباط قوی ساختاری را بعد از 19 می با هم حفظ نموده نموده اند. 

نمودارهای روزانه بسیار شبیه هم هستند و هر دو دارایی سطح مقاومت اساسی خود را در یک روز شکستند. برای مثال، بیت کوین از سطح 42,000$ در ساعات اولیه 7 آگوست عبورکرد و در ادامه اتریوم چند ساعت بعد در همان روز از سطح 3000$ گذشت. 

با این حال، اتریوم از مزیت نوسان برخوردار است

در حال حاضر بر اساس مومنتوم، تریدرهای مشتقات انتظار حرکت سریعتری برای اتریوم طی چند روز آینده دارند. با توجه به Skew، نوسان 6M اتریوم-بیت کوین در حال افزایش است. این بدین معنی است که انتظار میرود اتریوم نوسان بیشتری داشته باشد. در حالی که انتظار نوسان بالاتر میتواند منجر به اصلاح قوی تر نیز بشود، در طولانی مدت، اتریوم میتواند مزیت بیشتری داشته باشد اگر روند صعودی و بولیش بماند.

از این رو، شرایط کنونی پیش بینی میکند که اتریوم زودتر به قیمت 4356$ دلار برسد، قبل از اینکه بیت کوین سطح 64,804$ را لمس کند. اما فقط زمان مشخص میکند که مومنتوم به همین شکل طی هفته‌های آینده پیش میرود یا نه. 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.