آیا امسال بیت کوین به 80k$ میرسد؟

شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

بیت کوین یک رشد بسیار مناسب در ماه‌های ابتدایی امسال داشت و در اواسط ماه آوریل به قله 64k$ رسید اما مدت کوتاهی بعد از آن اصلاح نزولی خود را آغاز کرد و طی چند ماه بعد شاهد حرکت بدون نوسان قیمت بیت کوین در حدود 30k$ بودیم. این مساله به آرامی شروع به تغییر نمود و قیمت بیت کوین در حال افزایش است. آیا امسال شاهد ثبت یک قله دیگر در قیمت بیت کوین خواهیم بود؟

آیا 2013 تکرار میشود؟

سال 2013 سال بسیار پر اتفاقی برای بیت کوین بود. حرکت قیمت بیت کوین از 13$ تا 225$ طی کمتر از 4 ماه اتفاق افتاد و بعد از آن بیت کوین شاهد یک سقوط شدید 68% بود و وارد دوران قیمت رنج در تابستان شد. با این حال قیمت در انتهای سال از حدود 100$ به حدود 1050$ رسید.

 

 

دو فاز اول خیلی شبیه حرکات قیمت در سال جاری بودند. بیت کوین زودتر از زمانی که انتظار میرفت توانست محدوده نوسان 29k$ تا 42k$ را بشکند و از آن خارج شود. در واقع در زمان نگارش این مطلب، شاه رمزارزها در حال معامله در قیمت 46k$ بود. در این مرحله میتوان گفت که بیت کوین در حال حرکت به سمت قله دوم است و به نظر میرسد بازار شاهد یک سقف جدید تاریخی در ماه‌های پایانی سال 2021 باشد.

شرایط مطلوب بازار

در حال حاضر، الگوی راه پله در نمودارها نمایش داده میشود و اگر این روند ادامه پیدا کند، میتوان انتظار افزایش قیمت با سرعت بیشتر را طی روزهای آینده داشته باشیم. افزایش قیمت زمانی اتفاق می افتد که ذخایر موجود در صرافی ها به کف برسد، و این سناریو غالب طی چند روز گذشته بوده است. 

در واقع، کاهش ذخایر صرافی ها نشان از حجم زیاد انتقال بیت کوین به والت‌های شخصی دارد.

 

 

با این حال، نسبت اهرم‌ها، تا حدودی تصویر ناامیدکننده‌ای ترسیم مینماید. در حالی که این نسبت نیز تا حدودی در حال افزایش است، اما به طور کلی سطح فعلی در مقیاس بزرگ سطح بالایی محسوب نمیشود. یک افزایش در این نسبت نشان میدهد که تریدرها آمادگی این را دارند که ریسک بیشتری نمایند و به شرایط بازار در آینده نزدیک خوشبین هستند. 

از این رو، میتوان گفت که رالی بیت کوین تازه در حال آماده شدن است و هنوز به طور کامل شروع نشده است و به نظر میرسد در پاییز 2021 شاهد حرکت شدید به سمت سقف تاریخی جدید باشیم. با در نظر گرفتن روندهای قبلی، به نظر میرسد قیمت بیت کوین از سطح 80k$ را تا پایان امسال عبور نماید.

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.