بیت کوین؛ آنچه لازم است در مورد این رالی بدانید

دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

30,000 دلار، 40,000 دلار و 42,000 دلار: اینها فقط یک سری اعداد نیستند، این ها سطوحی هستند که بازار در آنها ناامید شده، منتظر آنها بوده، و آنها را جشن گرفته است. با قوت گرفتن رالی صعودی بیت کوین، بازار فرم گاوی به خود گرفته و نگرانی در مورد سقوط بیت کوین به زیر سطح 30,000 دلار در حال کمرنگ تر شدن است. برای شاه رمزارزها یعنی بیت کوین، خیلی مهم است که از سطوح کلیدی یکی پس از دیگری عبور نماید.

چند عملکرد قیمت جالب 

از آنجایی که در زمان نگارش این مطلب بیت کوین در حال تست کردن سطح 45,000$ بود، شرایط بازار کاملا گاوی پیش میرود. بعد از چند اصلاح بین 2 تا 4 آگوست، بیت کوین در چارت هفتگی، چارت روزانه و چارت 12 ساعته بولیش بوده است. طی 4 روز اخیر، کندل بیت کوین سبز و صعودی بسته شده است.

در واقع در چارت روزانه، بیت کوین بالای تمام میانگین های ساده متحرک (20، 50 و 100) بود، به جز میانگین ساده متحرک 200 هفته. آخرین باری که در آوریل 2020 بیت کوین بالای میانگین ساده متحرک 200 هفته ای بود (بعد از اینکه حدود 1 ماه پایین آن بود)، بعد از آن تا می 2021 بالای این سطح باقی ماند. به طرز جالبی، میانگین ساده متحرک 200 در سطح 45,000$ قرار دارد، و این سطح بسیار مهمی است چرا که زمانی که این سطح به حمایت تبدیل شود، رالی واقعی بیت کوین میتواند آغاز شود.  

به علاوه، این تنها دلیل برای اهمیت بالای سطح 45k$ نیست، تحلیلگر معروف بنجامین کوئن اهمیت این سطح را توضیح میدهد. او اشاره میکند که 45k$ بخشی از باند پایینی است که بیت کوین باید بشکند تا بتواند حرکت شایان رو به بالا را شروع نماید.  

به علاوه، کوئن یک خط روند پایین را برای بیت کوین نشان داد که زمانی که قیمت از 45k$ عبور میکند شکسته میشود. همچنین، این سطح یک سطح بسیار حیاتی است به دلیل اینکه مقاومت های زیادی را در چرخه قبلی ایجاد نموده است. این تحلیلگر اضافه نمود که شکستن میانگین ساده متحرک 200 هفته ای یک دستاورد بزرگ تاریخی است، چرا که هر بار این اتفاق افتاده، بیت کوین سودهای بسیار بزرگی را تجربه نموده است. 

بخش بزرگ سرمایه گذاران

بنابر این بر اساس تحلیل قیمت، بیت کوین در نزدیکی یک نقطه عطف قرار دارد. اما بیت کوین به یک مورد دیگر نیز نیاز دارد تا بتواند رالی را ادامه دهد و آن ریسک ذخیره یا (Reserve Risk) بالاتر است. الان ریسک ذخیره به اعتماد سرمایه گذاران بلند مدت به قیمت بیت کوین نگاه میکند. از آنجایی که این شاخص علی رغم بالا رفتن قیمت هنوز پایین است، سیگنال کم ارزش بودن دریافت میشود که نشان از کندی روند بازیابی قیمت دارد.  

 

در ادامه این مطلب، با بررسی آدرسهای بیت کوین درمیبایم که آدرس‌های دارای کمتر از 100 بیت کوین در حال ذخیره سازی هستند ولی آدرس‌هایی که بیشتر از 100 BTC دارند در حال کمتر شدن هستند. این نکته نشاندهنده عدم وجود سرمایه گذاران قدرتمند در صحنه است. 

با این وجود، با نزدیک شدن بیت کوین به نقطه عطف 45k$، احتمال ایجاد هیجان جدید در بازار وجود دارد. 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.