اتریوم آماده انفجار؛ بنا بر دامیننس بازار

پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰

تحلیلگر بازار رمزارز نیکلاس مرتن اخیرا در ویدئویی اشاره کرد که قیمت اتریوم آماده انفجار است. مرتن اذعان داشت که صرفا تحلیل قیمت دلیل اصلی این ادعا مبنی بر آمادگی اتریوم برای انفجار قیمت نیست، بلکه دلیل آن دامیننس بازار است. 

مرتن باور دارد که روندهای کنونی بازار بسیار مشابه شرایط بازار در سال 2017 است. زمانی که بازار گاوی در سال 2017 آغاز شد.همچنین روندهای کنونی و ایجاد کف‌های بالاتر که اخیرا در بازار دیده شده در راستای چرخه سال 2015 میباشد، زمانی که اتریوم در بازار خودنمایی کرد.

این مومنتم صعودی برای اتریوم طی سال 2016 ادامه پیدا کرد و به 2017 رسید و منتهی به چرخه گاوی در نوامبر 2017 شد. اتریوم علی رغم رقابت در بازار مومنتوم خود را حفظ نمود و دامیننس خود را در محدوده 19% تا 20% تثبیت نموده است. 

این موضوع نشان میدهد که توجه به این شاخص بسیار مهم است چرا که در حال نزدیک شدن به سطح 20% هستیم و یک پنجم ارزش بازار در اختیار اتریوم قرار میگیرد.

 

کلید یک رشد سریع دیگر

شاخص دامیننس (سلطه بازار) اطلاعات خوبی در مورد پیش بینی عملکرد یک رمزارز در بازار ارائه میکند. رمزارز شماره 1 بازار یعنی بیت کوین، به پیشتاز بودن در زمینه سهم بازار ادامه میدهد، و همچنان ارزشمندترین دارایی در بازار ارز دیجیتال است.

زمانی که اتریوم سهم بازار بیشتری به دست آورد، بدون شک دارایی ارزشمندتری نسبت به قبل خواهد شد. در یک مقطع زمانی، اتریوم تا 32% سهم بازار را در اختیار گرفت و نشان داد که چقدر سریع یک رمزارز میتواند ارزش خود را در مقایسه با سایر رمزارزها افزایش دهد و از آنها سبقت بگیرد.

همچنین این نکته هم حائز اهمیت است که اتریوم رمزارز جوانتری نسبت به بیت کوین است. در حالی که اخیرا 5 سالگی خود را جشن گرفت، اتریوم توانست عملکرد بهتری از رمزارز شماره 1 بازار یعنی بیت کوین داشته باشد. در حالی که بیت کوین تقریبا 2 برابر سن اتریوم را دارد. 

در ادامه مرتن افزود: "این شاخص بسیار مهم است و باید آن را کاملا زیر نظر داشته باشیم. سطح کنونی از لحاظ روانی بسیار مهم است چرا که زمانی که شکسته شد، دامیننس اتریوم تا 32% پیش رفت. یک رشد حدود 50% در مالکیت سهم بازار."

 

قیمت اتریوم از بیت کوین جدا میشود

اتریوم از آخر هفته گذشته شاهد روند صعودی در قیمت خود بوده است. به نظر میرسد قیمت اتریوم به نوعی از قیمت بیت کوین مستقل شده و حرکت صعودی خود را در چارت ثبت میکند. قیمت اتریوم در حال رالی صعودی است در حالی که بیت کوین بعد از رالی چند روزه دستخوش اصلاح نزولی شده است.

همچنان که اتریوم در حال کسب سهم بیشتر از بازار است، رالی صعودی را هم با ریتم خودش ادامه میدهد و وابستگی به قیمت بیت کوین ندارد. 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.