مسیر حرکت بیت کوین به چه سمتی خواهد بود؟

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

با توجه به افزایش قیمت بیت کوین طی چند روز اخیر، بازار به طور کلی گاوی (صعودی) شده است. با این حال، از آنجایی که بازار به سرعت دستخوش اصلاح شد، سوال مهم این است که حرکت قیمت به چه سمتی خواهد بود؟

افزایش قیمت بیت کوین تا 100,000$ چقدر محتمل خواهد بود؟ حرکت بعدی بیت کوین چگونه است؟ شاخص های on-chain به این سوالات پاسخ میدهند.

 

بیت کوین به کدام سمت میرود؟

به سمت بازار رنج و خنثی. و به نظر میرسد در مسیر خود به این سمت باشد. این نتیجه گیری از شاخص های زیادی حاصل میشود که بیانگر این هستند که تاریخ تکرار میشود. احتمال حرکت رنج و خنثی از آنجایی سرچشمه میگیرد که بیت کوین طی 4 روز گذشته حدود 9% کاهش قیمت را ثبت نمود. در واقع، در زمان نگار مطلب، بیت کوین در حال از دست دادن قیمت بود. عدم موفقیت برای عبور از سطح مهم 42k$ باعث شد قیمت مجددا به حدود 38,447$ بازگردد.

به علاوه، موجودیت های فعال در میانگین متحرک 7 روزه به میزان 30% از ابتدای جولای افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر، در همان سطحی هستند که یک سال گذشته در جولای 2020 بودند. 

در واقع، لازم است به حرکت قیمت در آن زمان نگاهی بیاندازیم. بعد از یک رالی مختصر، قیمت بیت کوین به حرکت های رنج و خنثی محدود شد و حدود 2 ماه به طول انجامید. این موضوع به یک ریزش منتهی شد که پس از آن یک حرکت گاوی آغاز شد.  

 

این مساله، به همراه اصلاح‌ها، میتواند مشخص کند بیت کوین به چه سمتی حرکت خواهد نمود. به علاوه، ورودی های صرافی ها در حال افزایش است. بعد از رسیدن به سقف 7 ماهه در زمینه خروجی‌ها، شاخص نشان از سبقت ورودی ها میدهد. 

این میتواند نتیجه اصلاح ذکر شده باشد و نشانه دیگری برای اینکه فروش ادامه خواهد داشت. 

 

 

سرمایه‌گذاران چه میگویند؟

سرمایه گذاران با توجه به شاخص ترس و طمع انتظار حرکت رنج و خنثی دارند. علیرغم اینکه رشد بسیار خوبی در این شاخص نسبت به شرایط ترس شدید مشاهده شد، شاخص ترس و طمع شرایط گاوی را هم نشان نمیدهد. 

 

 

به علاوه، تراکنش‌های بزرگ هم یک رشد شدید داشته اند. تراکنش‌های بزرگ به تراکنش‌های بالای 100k$ اشاره میکند. و طی 3 روز گذشته، ارزش کلی این تراکنش‌های بزرگ از 70 میلیارد دلار به 133 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. این موضوع شامل فروش‌هایی که اخیرا بازار شاهد آن بود میشود. 

اطلاعات ذکر شده همگی نشان از حرکت رنج و خنثی برای بیت کوین دارند. با این حال، اگر این اعداد به سمت خوبی حرکت کنند، بیت کوین میتواند رشد داشته باشد، مانند ماه های نوامبر و دسامبر 2020. 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.