چه کسانی قیمت دلار را افزایش می‌دهند؟!

چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷

چه کسانی قیمت دلار را افزایش می‌دهند؟
در حالی که بانک مرکزی سیاست‌های در پیش گرفت تا قیمت دلار را پایین بیاورد اما سرانجام فعالیت های آن موفقیت آمیز نبود و قیمت دلار در پایان سال ۹۶ در کانال ۵۰۰۰ تومانی قرار گرفت.
در حال حاضر سروصدای اکثر صاحبان صرافی ها در آمده است، که البته حق به جانب می‌باشند.
صاحبان صرافی ها و فعالان بازار ارز مدعی هستند، در حالی که تقاضا برای دلار در آغاز سال ۹۷ خیلی کمتر از تقاضا برای دلار در اواخر سال ۹۶ است، اما بانک مرکزی هیچ اقدامی در جهت کاهش قیمت دلار انجام نمی‌دهد؛ درصورتی که الان به راحتی می‌تواند جلوی افزایش قیمت دلار را بگیرد و قیمت دلار را کاهش دهد.
یکی از فعالان بازار ارز در مورد سیاست های بانک مرکزی می‌گوید: وقتی بازار ارز فعال بود و مردم با سرمایه‌های نقدِ خود به سمت بازار ارز هجوم آوردند، بسیار منطقی بود که مردم قیمت دلار را افزایش دادند. اما الان که نه مردمی هستند که متقاضی دلار و یورو باشند و نه معامله‌ای در بازار ارز صورت می‌گیرد، در حال حاضر چه کسی قیمت دلار را افزایش می‌دهد؟!
وی معتقد است که: بانک مرکزی از این افزایش قیمت دلار سود و منفعت می‌برد که میلی به کاهش قیمت دلار ندارد، زیرا بانک مرکزی می‌توانست به راحتی قیمت دلار را به زیر ۵۰۰۰ تومان بیاورد، اما این کار را نکرد و نرخ ارز را به حال خودش رها کرد.
از طرفی، یکی از صاحبان صرافی ها معتقد است که دولت هم به کاهش قیمت دلار هیچ علاقه‌ای ندارد، چرا که با تزریق دلار در زمانی که تقاضا برای دلار کم شده است، می‌تواند قیمت دلار را پایین بیاورد و دوباره اوضاع به حالت قبل خود برگردد، اما این کار را نمی‌کند.
در روزهای آتی قرار است اقداماتی از طرف بانک مرکزی صورت بگیرد، اما در حال حاضر وضعیت قیمت دلار قابل پیش بینی نمی‌باشد و هر کسی یقه‌ی دیگری را می‌گیرد که چرا قیمت دلار افزایش یافته است!؟
اقدامات بانک مرکزی و دولت می‌تواند کمک رسانِ وضعیتِ ملتهب بازار ارز در روزهای آینده باشد.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.