این زمان موج صعودی اتریوم و آلتکوین‌هاست؟

یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

دامیننس یا سلطه بیت کوین بر رمزارزها بر کل بازار تاثیر گذار است، به صورت مثبت و منفی. وقتی که حرکت صعودی دارد، سایر رمزارزها هم رشد خواهند داشت، به همراه اتریوم. اما زمانی که رالی صعودی خیلی شدیدی دارد، ممکن است باعث شود آلتکوین‌ها به نقطه قبلی ریزش ها بازگردند.

این درست همان اتفاقی است که بعد از آخرین رالی بازار در حال وقوع است. بهترین مثال برای این موضوع، عملکرد قیمت (پرایس اکشن) جفت ارزهای ETH-USD و  ETH-BTC است. با در نظر گرفتن این موضوع، این سطح های مهم بعدی است که سرمایه گذاران اتریوم باید کاملا مراقب آنها باشند و آنها را رصد کنند. 

عملکرد قیمت اتریوم

در حال حاضر، اکثر آلتکوین‌ها در بازار در وضعیت نوسان قیمت در رنج هستند. این موضوع غیر طبیعی نیست، از آنجایی که رشد دامیننس بیت کوین باعث ایجاد ترس میشود. در چنین شرایطی، بازار ترجیح نمیدهد که یک آلتکوین را انتخاب کند. اتریوم، رهبر بازار آلتکوین‌ها، در حال تشکیل یک الگو مشابه سالهای 2016 و 2017 است. 

در آن زمان، اتریوم یک رالی اساسی داشت ولی بازگشت داشت تا کف های بالاتر ثبت نماید. این اتفاق، رالی صعودی نهایی که طی هفته های بعد ادامه داشت را تقویت نمود. یک الگوی مشابه برای اتریوم در حال حاضر ضروری است که بتواند حرکت محکم صعودی خود را ثبت نماید.

اتریوم نیاز دارد تا کف های بالاتری را حدود سطح 2000$ ایجاد نماید تا حمایت خوبی برای حرکت صعودی باشد. به علاوه، حتی بیت کوین هم باید تغییراتی در عملکرد قیمت خود انجام دهد تا از آلتکوین‌ها حمایت نماید. در واقع، تحلیلگر بنجامین کوئن میگوید:

"بنابر این اگر بیت کوین در قیمت کنونی به صورت رنج باشد و حرکت صعودی بالای 42k$ نداشته باشد، این زمانی است که آلتکوین‌ها میتوانند سوار بر موج صعودی شوند."

در زمان نگارش مطلب، قیمت بیت کوین در حدود 38,600$ بوده است. 

کوئن همچنین مناطق حساسی برای جفت ارز ETH-BTC شناسایی نموده است. در حال حاضر، این جفت ارز، ETH را در یک روند نزولی wedge قرار داده است. از این رو، به نظر میرسد همچنان احتمال کاهش 10 الی 15 درصد وجود داشته باشد، حرکتی که حمایت را در محدوده 0.053 تا 0.057 BTC قرار میدهد. 

اما، سرمایه گذاران چطور؟

اگر سرمایه گذران بخواهند سودهای خوب کسب کنند، باید منتظر باشند که سطوح یاد شده محقق شود. به علاوه، ETH بر اساس شاخص های on-chain نشانه های مثبتی از خود نشان داده است. به عنوان مثال، دامیننس اجتماعی اتریوم به صورت مستمر در حال افزایش بوده است. 

فضای کلی احساسات اجتماعی نیز پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است. به نظر میرسد بازار تمایل بیشتری به ETH پیدا کرده است و احساسات کلی در بالاترین میزان 45 روز اخیر خود قرار دارد، رشدی که در حدود 8 روز اتفاق افتاد. در نهایت، اندیکاتور خالص سود/زیان نیز در بالاترین میزان خود در 45 روز گذشته قرار دارد که این موضوع برای اتریوم خیلی خوب است.

در ادامه مسیر، زمانی که این سطوح محقق شوند، سرمایه گذاران میتوانند انتظار یک رشد خوب را برای اتریوم داشته باشند. اما کوئن میگوید اجازه ندهید کانون تمرکزتان فقط روی اتریوم به تنهایی باشد. 

"من فکر میکنم شما باید بررسی را با اتریوم شروع نمایید و به طور کلی به آلتکوین‌ها توجه داشته باشید."

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.