عملکرد قیمت بیت کوین در کوتاه مدت تابع این 3 سطح است

یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰

از زمان رشد و سقوط ناگهانی بیت کوین در سال 2017، اکثر چرخه های گاوی-خرسی (صعودی-نزولی) از منظر "سطح‌ها" مورد ارزیابی قرار گرفته است. سطوح حمایت و مقاومت از هر زمان دیگری مهمتر شده اند. به علاوه، برخی تحلیلگران این توانایی را پیدا کرده اند که سیگنالها را قبل از شکست های مهم سطوح تشخیص دهند.

تا جایی که بازار کنونی مورد ارزیابی قرار میگیرد، بیت کوین ممکن است وارد حساس ترین مقطع تاریخ خود شود، خصوصا به این دلیل که احتمال رخ دادن اتفاقات ویژه برای آن وجود دارد. تنها سوالی که باقی میماند این است: آیا در مسیر مطلوب پیش خواهد رفت یا تبدیل به کابوس سرمایه گذاران خواهد شد؟

نمودار روزانه بیت کوین

از آنجایی که ما در مورد سطح‌ها صحبت میکنیم، در ابتدا وقایعی که طی 30 روز گذشته رخ داده است را بررسی میکنیم. بیت کوین 3 کندل روزانه سبز رنگ متوالی را ثبت نمود که از اواسط ماه ژوئن این موضوع تکرار نشده بود. مومنتوم کنونی بیت کوین قدرت دارد، همراه با نشانه های مهمی که بیانگر حرکت صعودی هستند. 

اندیکاتور EMA 20 برای اولین بار بعد از 19 می در حال تغییر مسیر به سمت صعود است. یک تقاطع در زمان ریزش قیمت در ماه ژوئن مشاهده شد، اما حرکت بالای آن در زمان صعود، سیگنال صعودی را تقویت میکند.

حالا بیایید در مورد سطح ها صحبت کنیم. 3 سطح بسیار حیاتی در تحلیل وجود دارد: 30,000$، 36,500$ و 40,000$. این سطوح قبلا مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته اند اما شرایط در زمان نگارش این مطلب تا حدودی متفاوت شده است.

داستان این 3 سطح

قدرتی که سطح 30,000$ از خود نشان داده بسیار زیاد بوده است. قیمت بیت کوین بعد از 19 می این محدوده حمایت را 3 بار تست نموده است و هر بار از این محدوده بازگشت قدرتمند داشته است. این به این معنی است که احتمالا بار چهارمی وجود نخواهد داشت. این موضوع برای یک دارایی خیلی بعید است که 4 بار از محدوده حمایت به سمت بالا برگردد. با این حال، یک شکست در این سطح میتواند مسیر را برای رسیدن به قیمت 24,000$ هموار نماید. 

در ادامه این مساله، اهمیت سطح مقاومت 36,500$ نیز به طور استراتژیکی افزایش پیدا میکند. بیت کوین آخرین بار در تاریخ 12 ژوئن قیمت 36,500$ را ثبت نمود. این اتفاق برای بیش از 1 ماه پیش است و طی بازه 30 40 روزه تنها یک بار این سطح تست شده است. شکسته شدن این سطح و بسته شدن کندل روزانه بالای این قیمت میتواند امیدهای سرمایه گذاران صبور را بیشتر نماید.

در نهایت، سطح 40,000$ بسیار مهم و حیاتی است. این سطح از زمانی که در رالی اکتبر تا فوریه به عنوان سقف بازار شناخته شد اهمیت زیادی پیدا نمود. این سطح هنوز بسیار مهم است چرا که عبور موفقیت آمیز از 40,000$ احتمال تست مجدد سطح 30,000$ را تضعیف میکند. 

حرکت بالای سطح 40,000$ میتواند باعث شروع رالی آلتکوینها هم بشود و در نهایت تمام این صنعت از افزایش فشار خرید بهره مند شوند.

 

مدیر عامل و موسس ربات تریدینگ Cryptohopper، آقای Ruud Feltkamp اخیرا گفت:

سطح 30K$ برای بیت کوین از نظر روانشناسی یک مرز ذهنی قدرتمند است، بنا بر این دور از انتظار نبود که این قیمت از این سطح مجددا برگردد. بازگشت قیمت همچنین توسط ایلان ماسک و تسلا تقویت شد که اعلام کردند مجددا بیت کوین را به عنوان ابزار پرداخت قبول خواهند نمود، خبری که به دلیل قیمت پایین بیت کوین بسیار مهم بود. لازم است که بدانیم چقدر حرکت صعودی فعلی به صعود سال 2017 شبیه است. اگر چرخه صعودی کنونی از یک الگوی یکسان پیروی کند، ما نزدیک کف هستیم و به زودی شاهد یک حرکت صعودی به سمت بالای 50K$ خواهیم بود. 

از این رو، بیت کوین در آستانه تغییر مسیر قیمت خود قرار دارد و نظارت مستمر و رصد بازار از هر زمان دیگری حیاتی تر شده است.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.