این اندیکاتور بیت کوین نشان میدهد حرکت صعودی همچنان ادامه دارد

شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰

نسبت MVRV، که یک اندیکاتور بیت کوین است، این احتمال را نشان میدهد که حرکت صعودی هنوز به اتمام نرسیده، و قیمت رمزارز هنوز تا قله فاصله دارد.

نسبت MVRV نشان میدهد که چرخه هنوز به اتمام نرسیده

همانطور که توسط تحلیلگران اشاره شده بود، چرخه های قبلی به نظر یک الگوی یکسان را در نمودارهای MVRV دنبال میکردند. این موضوع میتواند نشان از این داشته باشد که حرکت صعودی کنونی هنوز به قله خود نرسیده است. 

کلمه MVRV مخفف عبارت “Market Value to Realized Value” یا "ارزش بازار به ارزش محقق شده" است. این نسبت از تقسیم ارزش بازار بیت کوین به ارزش محقق شده به دست می آید. 

نسبت MVRV برابر است با: ارزش بازار ÷ ارزش محقق شده

نسبت MVRV برای دانستن اینکه آیا قیمت کنونی منصفانه و مناسب است یا خیر کاربرد دارد. اگر مقدار خیلی زیاد باشد، به این معنی است که قیمت بیت کوین احتمالا بیشتر از ارزش آن است، و لذا سرمایه گذاران بیشتر تمایل برای فروش دارند و این مساله منجر به افزایش فشار فروش میشود.

در طرف دیگر، اگر مقدار این اندیکاتور پایین باشد، بیانگر این مساله است که قیمت بیت کوین پایین است، که منجر به افزایش فشار خرید خواهد شد.

نمودار نسبت MVRV بیت کوین در چرخه سال 2013 به این صورت بوده است:

در نمودار بالا، منطقه آبی نشاندهنده یک کف قیمت است. خط نسبت MVRV تنها یک بار در طول بازار خرسی این محدوده را لمس نموده است، در حالی که منطقه قرمز رنگ یک سقف را نمایش میدهد.

در میان نمودار یک محدوده دیگر با رنگ سبز مشخص شده است. نسبت MVRV بعد از رسیدن به یک سقف در حرکت صعودی، این منطقه را لمس میکند، فقط برای اینکه مجددا به حرکت خود برای رسیدن به سقف واقعی ادامه دهد.

به همین دلیل، وقتی که نسبت MVRV محدوده سبز رنگ را بعد از اصلاح قیمت لمس میکند، خرید بیت کوین میتواند گزینه خوبی باشد. 

نمودار پایین چرخه سال 2017 را نشان میدهد:

همنطور که در نمودار بالا مشخص است، چرخه 2017 نیز از همان الگوی یکسان پیروی میکند. زمانی که یک سقف در میانه چرخه ایجاد میشود، یک اصلاح قیمت نسبت را به منطقه سبزرنگ سوق میدهد.

با توجه به این نمودارها، چرخه کنونی احتمالا در میانه مسیر است و یک سقف جدید در راه خواهد بود.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین در حدود 32.3K$ بود و حدود 2% در 7 روز گذشته رشد داشته است. این نمودار روند حرکت قیمت رمزارز را نشان میدهد:

 

 

اگر الگوی نسبت MVRV همچنان درست باقی بماند، حرکت صعودی هنوز به سقف خود در چرخه کنونی نرسیده است. بنابر این احتمالا قیمت به زودی شروع به رشد خواهد نمود. با این حال، ممکن است که این چرخه به صورت متفاوت خاتمه یابد، و به جای آن یک بازار خرسی پیش رو باشد. 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.