آیا بیت کوین در بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری قرار دارد؟

پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰

در حین یک بازار خرسی و ریزشی، ممکن است بیت کوین وارد زمستان کریپتو شود، فازی که ریزش‌های شدید در بر دارد و به یک بازه رکود طولانی و پایدار منتهی میشود. زمانی که این اتفاق حد فاصل سالهای 2018 تا ابتدای 2020 رخ داد، بازار کریپتو توانست در نهایت ریزش‌ها را جبران نماید و بازیابی قیمت را ثبت نماید.

وارن بافت، سرمایه گذار معروف، میگوید: "زمانی که همه طمع دارند بترسید، و زمانی که همه میترسند طمع داشته باشید." حالا، با توجه به استراتژی خرید در کف، آیا فلسفه وارن بافت قابل اجراست؟ احساسات در این شرایط چه میگویند؟

نمودار، این شرایط را به خوبی توضیح میدهد:

با صحبت در مورد فرصت، کالئو تحلیلگر معروف بازار رمزارز اخیرا نکته ای در زمینه پنجره خرید (فرصت خرید) علیرغم افزایش نگرانی در مورد شرایط فعلی بازار در توییتر خود منتشر نموده است. 

او فالوئرهای خود را ترغیب نمود که به ذخیره نمودن ادامه دهند و اجازه ندهند این فرصت از دست برود. موردی که بسیار مهم است احساسات و تمایل است، اگر شخصی این اصلاح نزولی بازار را به عنوان پنجره ای برای خرید با تخفیف ویژه در نظر بگیرد، دیگر احساسات کلی جامعه اهمیتی ندارد. با عنایت به همین موضوع او اشاره میکند:

"اگر شما اعتقاد ندارید که بیت کوین مرده است، به این فرصت گفته میشود."

با دقت در این نمودار که یک بازیابی قیمت را نشان میدهد، میتواند "الان" فرصت مناسبی برای خرید باشد؟ این تحلیلگر اینطور فکر میکند.

این اولین باری نیست که کالئو رویکرد خوشبینانه خود را علیرغم مخالفت‌ها ارائه مینماید. همانطور که قبلا هم اشاره شد، او پیش بینی کرد که بیت کوین عملکرد بهتری از سهام تکنولوژی خواهد داشت و به قیمت 100K$ در طولانی مدت خواهد رسید.

سایر گاوهای بازار کریپتو نیز سوار بر قطار "خرید در کف" شدند. در زمان نه چندان قبل، مدیر سرمایه گذاری Moskovski Capital، قیمت سقوط کرده را به عنوان یک زمان عالی برای خرید و هولد دیده بود.

انحراف منفی مدل Stock-To-Flow در بیشترین سطح خود در کل تاریخ بیت کوین قرار دارد. 

اگر شما به این مدل ایمان دارید، این یک فرصت عالی برای خرید است.

— Lex Moskovski (@mskvsk) July 10, 2021

 

یک طرفدار دیگر بیت کوین توییت کرده است:

خرید بیت کوین الان ریسکی و پرخطر نیست.

از دست دادن فرصت خرید بیت کوین در حال حاضر پرخطر و ریسکی است.

جمع آوری کنید زمانی که دیگران میترسند!

— The Moon (@TheMoonCarl) July 16, 2021

 

اما بر خلاف این ادعاها، میلیاردر و مدیر سرمایه گذاری آقای Jeff Gundlach نظر متفاوتی در مورد ریزش اخیر قیمت در بازار دارد. او پیش بینی میکند که قیمت بیت کوین تا کمتر از سطح 23K$ ریزش داشته باشد. او میگوید در حال حاضر نمودار بیت کوین بسیار ترسناک است و ادامه میدهد: 

"شبیه یک مدل بزرگ head-and-shoulders در بالا است.

 

 

منبع: AmbCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.