تنها استراتژی امن برای ترید دوج کوین

یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰

سال 2021 تا اینجا پر از اتفاقات و حوادث برای بازار رمزارزها بوده است. امسال شاهد افزایش چشمگیر محبوبیت توکن های DeFi و NFTها و زیرساخت های قراردادهای هوشمند بودیم. اما یکی از مهمترین اتفاقات مربوط به دوج کوین است، آلتکوینی که هنوز خیلی از فعالان بازار به عنوان meme coin آن را میشناسند. فشار وحشتناک خرید در ماه های اولیه سال 2021 باعث شد تا قیمت دوج کوین به رکورد جدید 0.739$ دلار برسد و از سایه این باور که این رمزارز چیزی بشتر از یک شوخی نیست خارج شود.

با این حال، ریزش شدید بازار کریپتو در تاریخ 19 می باعث شد قیمت دوج کوین هم دستخوش اصلاح نزولی شدید شود. در زمان نگارش مطلب، قیمت دوج کوین در حدود 0.174$ در حال معامله بود و طی 24 ساعت گذشته 5% کاهش داشت.

چارت روزانه دوج کوین

آخرین حرکت صعودی مربوط به اواخر ژوئن و اوایل جولای میشود که طی آن دوج کوین یک حرکت صعودی 73% داشت و قیمت از 0.163$ به 0.28$ رسید. از زمان این حرکت صعودی، فقدان علاقه به معامله و حجم کم معاملات تاثیر منفی بر قیمت دوج کوین داشت و تقریبا تمامی سودهای حرکت صعودی  این رمزارز از بین رفت.

موضوع دیگر این بود که از اکتبر 2020 برای اولین بار قیمت دوج کوین به پایین میانگین ساده متحرک 200 رسید چرا که فضای کلی بازار کاملا خرسی شده است. یک تحلیل میتواند این باشد که قیمت 0.163$ میتواند حرکت صعودی بعدی دوج کوین را آغاز نماید، در حالی که، تهدید یک سقوط دیگر نیز وجود دارد.

شاخص های تکنیکال

شاخص RSI طی چند روز گذشته در محدوده اشباع فروش بوده است، محدوده ای که نشان از تغییر حرکت قیمت دارد. این شاخص در موقعیتی مشابه به رالی قبلی دوج قرار دارد. با این حال، شاخص -DI تا حدودی از +DI فاصله خود را بیشتر کرده و نشان از قدرت گرفتن روند نزولی یا خرسی دارد.

این مورد با رالی قبلی دوج کوین متفاوت است، جایی که دو شاخص -DI  و +DI تا حد زیادی به هم نزدیک شده بود. همچنین Awesome Oscillator مقداری مومنتوم صعودی نشان میدهد اما این مقدار برای اینکه توقع افزایش قیمت داشته باشیم کافی نیست.

جمع بندی

در حالی که شواهدی مبنی بر حمایت از حرکت صعودی برای دوج کوین زمانی که به قیمت 0.163$ برسد وجود دارد، تریدرها باید قبلا از اینکه وارد موقعیت خرید شوند کاملا محتاط باشند و شرایط را بررسی کنند. یک کندل بسته پایین میانگین ساده متحرک 200 میتواند باعث بیشتر شدن ضررها طی روزهای آینده شود و استراتژی صبر و رصد میتواند مطمئن ترین راهکار برای بازار در شرایط کنونی باشد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.