این تنها قطعیت در بازار امروز بیت کوین است

پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰

بیت کوین، با گذشت هر یک روز، از احتمال وجود داشتن یک بازار گاوی بیشتر فاصله میگیرد. همانطور که قبلا در برخی تحلیلها ذکر شد، عملکرد قیمت یا پرایس اکشن شبیه الگوی هیچیک از روندهای گاوی قبلی نیست، و حتی شاخص های on-chain هم هرگونه بازیابی قیمت را نفی میکنند. با این حال، روند میتواند برعکس شود، تنها اگر شرایط به گونه ای که معیارهای خاص دیکته میکنند پیش برود.

یک بازار خرسی؟

بدون اتلاف وقت برویم سراغ آمار و ارقام و مشاهده کنیم که بازار کنونی در حال حاضر چقدر از بازار گاوی فاصله دارد. اولین نشانه از نسبت NVT به دست می‌آید.

چند ساعت پیش، این شاخص به عدد 42.4 رسید، بالاترین سطح تاریخی طی 9 سال. در حالی که به نظر میرسد این نکته مثبتی باشد، معمولا نسبت NVT نشانه این است که برگشت روند به حرکت خود ادامه میدهد. بر اساس شواهد تاریخی، چنین عدد بالایی منجر به ریزش قوی دیگری در نمودارها شده است. 

در ادامه، سقوط شدید در تعداد تراکنش نیز میتواند به عنوان عامل مهم در نظر گرفته شود. از شروع فوریه 2021، یک کاهش آرام منجر به رسیدن میانگین 30 روزه تعداد تراکنش‌ها به پایینترین سطح 3 ساله شد. آخرین باری که این شاخص در این سطح مشاهده شد، آگوست 2018 بود.

چارت خالص سود/زیان محقق شده نیز زیان فراگیر را به تصویر کشید. حرکت این شاخص نزدیک کمترین میزان تاریخی 12 ژوئن باقی مانده است. این مساله برای شرایط کنونی بازار بسیار مهم است. تا زمانی که این خط سبز نشود، کسب سود میتواند خیلی خیلی دور باشد.

نسبت MVRV نیز میتواند مورد بررسی قرار گیرد، مخصوصا از زمانی که به زیان‌های ذکر شده کمک کرد. شاخص MVRV، به زبان ساده، نشاندهنده سودی است که سرمایه گذاران با توجه به ارزش BTC کسب میکنند. در زمان نگاش مطلب، این شاخص روی عدد 1.7 بود، مقدار یکسانی که در اکتبر 2020 نمایش داده شده بود. نیازی به گفتن نیست که بازار بیت کوین شاهد روزهای بهتری بوده است. 

تمام امید از بین نرفته است...

این موضوع درست است که برخی از شاخص‌های مهم (اگر به مسیر خود ادامه دهند) نشانه هایی از احتمال بازگشت بازار به سمت بازار گاوی را بیان میکنند.

اولین مورد در این لیست، اندیکاتور Reserve Risk است. اخیرا برای مدتی، خط زرد در حال نزدیک شدن به محدوده سبز است. این منطقه خرید میتواند تاثیر خیلی مثبتی بر بازار داشته باشد، از آنجایی که نشان از افزایش اعتماد سرمایه گذاران به دارایی و بازار دارد.

یک مورد مهم دیگر افزایش آدرس‌های فعال است که بعد از ریزش به پایین ترین سطح 2 سال گذشته در 27 ژوئن، با یک نرخ خوب در حال زیاد شدن هستند. در 24 ساعت گذشته، آدرس های فعال به میزان 100.000 تا زیاد شده و به عدد 821K رسیده است.

 

علیرغم تمام این نشانه‌ها، بیت کوین و نوسان بازار میتواند هر لحظه بازی را تغییر دهد. این شاید تنها قطعیت در بازار باشد. به این ترتیب، بسیار مهم است که اگر قصد سرمایه گذاری دارید، هر لحظه اطلاعات خود را به روز نمایید.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.