آلتسیزن چه زمانی شروع میشود؟

سه شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰

بعد از یک هفته پر از نوسان شدید و اصلاح، به نظر میرسد قیمت آلتکوین‌ها در حال تثبیت است. بسیاری از تحلیلگران و علاقه مندان به رمرزارزها انتظار فرارسیدن یک آلتسیزن دارند. علی رغم اینکه در ماه های می و ژوئن شاهد ریزش شدید بودیم، خیلی از آلتکوین‌ها شروع به بازگشت کردند و در مقایسه با بیت کوین سهم بازار به دست آوردند. 

شاخص آلتکوین سیزن در زمان نگارش مطلب روی عدد 47 ایستاده است.

بر اساس این شاخص، اگر 75% از 50 رمزارز برتر طی 90 روز عملکرد بهتری از بیت کوین داشته باشند، این آلت کوین سیزن است. 

حالا سوال اصلی این است، چه زمانی آلتسیزن شروع میشود؟

بنا به اظهارات تحلیلگر مایکل ون دو پوپ:

 

"آلتسیزن زمانی شروع میشود که هیچ کس به آلتکوین ها علاقه مند نیست."

— Michaël van de Poppe (@CryptoMichNL) July 6, 2021

 

او اینچنین ادامه میدهد:

"ممکن است آلتسیزن شروع شده باشد، از آنجایی که همه چیز از کف قیمت به صورت سنگین شروع به حرکت خزنده نموده است. بیت کوین آماده یک رشد قیمت بزرگ است"

"من آماده هستم، شما چطور؟"

— Michaël van de Poppe (@CryptoMichNL) July 7, 2021

 

این تحلیلگر در آخرین ویدئو خود رسیدن آلتسیزن را مورد بررسی و تحلیل قرار داد. پوپ به فالوئرهای خود گفت:

"با توجه به وضعیت کنونی شاخص ترس و طمع، الان زمان مناسبی برای انباشت سرمایه است." 

برای تکمیل ادهای خود، این تحلیلگر به دو مساله دیگر اشاره نمود، نمودار دامیننس بیت کوین و چارت اتریوم/بیت کوین (ETH/BTC)

دامیننس بیت کوین

 

او اینگونه ادامه میدهد:

"به نظر میرسد در حال حاضر نمودار دامیننس یا سلطه بیت کوین یک مقدار کم در حال رشد است. یک ریزش سنگین (همانطور که در نمودار بالا مشخص است) به دلیل عملکرد خوب اتریوم و کاردانو ایجاد شد. بنابر این با توجه به وضعیت فعلی، اگر به خوبی به سطح 50-53% برسیم، این یک تست مجدد عالی قبل از ریزش بیشتر خواهد بود."

در حالی که چارت دامیننس بیت کوین در حال نزدیک شدن به سطح 53% است، چارت ETH/BTC نقش بسیار مهمی را ایفا میکند چرا که مسیر آن بر خلاف جهت مسیر دامیننس است.

 

با بررسی اتریوم، پوپ میگوید:

"ما در این مدت سقف و کف های پایین‌تر داشته‌ایم، اما اگر بخواهیم به نقطه 53% برسیم و یک تست مجدد خوب در آنجا داشته باشیم، ETH هم باید این مرحله را ببیند (باکس مستطیل) تا به آنجا برسد، سطح 0.045 تا 0.05"

با این اوصاف اگر اتریوم به سطوحی که گفته شد ریزش کند، اصلا اتفاق بدی نیست، چرا که یک تست مجدد عالی ایجاد میکند قبل از اینکه یک چرخه جدید را شروع کند.

با بررسی چارت سال 2016، اگر عملکرد قیمت تکرار شود، هرگاه بیت کوین به کف قیمت برسد، شروع میکند به رشد ریز ریز و خیلی از سطوح را تست میکند و تثبیت میکند قبل از اینکه دوباره شتاب بگیرد. تا آن زمان، آلتکوینها میتوانند عملکرد بهتری از بیت کوین داشته باشند.

بنا بر نقشه ترسیمی ETH/BTC، هر زمان که بیت کوین به کف میرسد، اتریوم هم همان مسیر را دنبال میکند و بیت کوین را در طول مسیر تخریب میکند و از نو میسازد. 

پوپ در ادامه این مقایسه گفت:

"اگر بیت کوین زیر سطح 60K$ بماند، هیچ دلیلی ندارد که به صورت ناگهانی شتاب بگیرد، اتفاقی که معمولا بالای یک سطح حیاتی رخ میدهد."

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.