الگوی نوسان تاریخی بیت کوین؛ آماده شدن برای انفجار صعودی

یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰

قیمت بیت کوین در یک بازه فشرده به دام افتاده و حرکت خاصی طی هفته های گذشته نداشته است. رمزارز شماره یک از حیث ارزش بازار، نسبت به عملکرد گذشته خودش عملکرد خسته کننده ای داشته است.

با بررسی نوسان تاریخی بیت کوین، یک الگوی فرکتال یا تکرار شونده میتواند شکل بگیرد که این احتمال را قوت میدهد که قیمت بیت کوین به صورت انفجاری به قیمت های بالای بی سابقه برسد.

مارک تواین گفت: "تاریخ تکرار نمیشود، اما اغلب قافیه میسازد." این جمله به بهترین شکل تئوری پشت الگوهای تکرار شونده قیمت یا فرکتال‌ها را تبیین میکند.

این فرکتال‌ها، به صورت مشابه با نقاط دیگر در طی تاریخ، عملکرد قیمت را نشان میدهند و به تحلیلگران کمک میکنند بهتر بتوانند رفتار آینده بازار را پیش بینی کنند. نتیجه میتواند ترکیبی باشد، از آنجایی که همیشه وقایع دقیقا یکسان تکرار نمیشوند. این واقعیت میتواند برای فرکتال‌ها یک ویژگی منفی محسوب شود، با این حال، حتی برای بیت کوین هم رفتار مشخصی وجود دارد که میتواند پیش بینی شود.

برای مثال، هر رشد شدیدی که منجر به سقف تاریخی شده است از یک روند صعودی با نمودار سهمی پیروی میکند که به صورت بصری کاملا واضح است.

در حالی که بازار در حال بررسی این موضوع است که آیا روند صعودی تمام شده یا خیر، حتی شواهد تکنیکال هم مخلوط شده‌اند. تعداد زیادی کندل دوجی در تایم فریم هفتگی هست، یک محدوده ترید فشرده و نوسان به محدوده بسیار مهمی رسیده است. تمام این نشانه ها به یک پتانسیل برای واکنش اشاره میکند و اگر تاریخ درست گفته باشد، نوسان باید به سمت بالا آزاد شود.

نوسان تاریخی در مورد نتیجه روند صعودی بیت کوین چه میگوید؟

در تمام طبیعت الگوهای فرکتال وجود دارند که دوباره و دوباره تکرار میشوند. عملکرد قیمت در بازارهای مالی هم غالبا از این الگوها تبعیت میکنند، به عنوان مثال تغییر فاز بین بازار خرسی و گاوی. 

بیت کوین هم از این قاعده مستثنی نیست و برخی الگوها را بارها و بارها تکرار کرده است. با بررسی اندیکاتورهای نوسانات قبلی در تایم فریم هفتگی، درمیابیم که یکی از این الگوها در حال آماده شدن است.

در طی بازار گاوی قبل، که کاملا واضح است که چرخه کنونی کاملا آن مسیر را طی نمیکند، بعد از یکی از بزرگترین لرزشها، نوسان در نهایت بالای یک سطح کلیدی تثبیت شد و آخرین پایه بازار گاوی را شروع کرد.


هر شخصی که تصور کرده بود این قله چرخه است، دچار ضرر شد چرا که بیت کوین بعد از آن یک رشد ویژه را تجربه نمود و بازگشت سرمایه حدود 900% را ثبت کرد.

بیت کوین مجددا در حال تلاش است تا قیمت را بالای یک خط حمایت مهم نگه دارد، و اگر موفق شود، باید نوسان را به روند نمودار سهمی برگرداند. این مساله باعث میشود که سقف بازار گاوی در ماه دسامبر اتفاق بیفتد، که بر اساس تاریخ، از 2017 تا کنون، هر سال یک سقف یا کف قابل توجه را به نمایش گذاشته است.

هنوز فکر میکنید تاریخ قافیه نمیسازد؟

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.