بررسی احتمال سقوط دوباره بیت کوین به قیمت 23 می

شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰

شکست در تلاش برای صعود مجدد، نتیجه معمول حرکت بیت کوین طی هفته‌های اخیر بوده است. رالی صعودی بیت کوین از 26 تا 29 ژوئن برای شکست سقف قیمت 36,500$ با شکست مواجه شد و رالی های بعدی هم منجر به عبور از سطوح 35,500$ و 35,000$ نشد. از آنجایی که بیت کوین نتوانست قیمت 33K$ را حفظ کند و احتمال افزایش فشار فروش و ریزش قیمت بیشتر شده است، زنگ خطر برای فعالان بازار مجددا به صدا درآمده است. 

در زمان نگارش مطلب، بیت کوین در حدود قیمت 32,741$ در حال معامله بود، با یک مارجین 1% طی 24 ساعت گذشته. 

زمانی که بیت کوین نتوانست سطح 61.8% فیبوناچی (35,568$) و میانگین ساده متحرک 200 (خط سبز) را حفظ کند، در چارت بیت کوین یک کانال نزولی ایجاد شد. طی مدت اخیر، قیمت در نزدیکی سطح 38.2% فیبوناچی و قیمت 32,907$ معلق بود و همچنین پدیدار شدن کندل استیک dragonfly نشاندهنده بلاتکلیفی و بی تصمیمی در بازار هست.

محدوده قابل رویت، همچنین تمایل بالا برای خرید بیت کوین در این سطح را نشان داد. با این حال، یک کندل بسته شده در سطح یاد شده از فیبوناچی، میتواند منجر به حرکت قیمت بیت کوین به سطح 23.6% و قیمت 31,000$ شود. 

 

اندیکاتور Squeeze Momentum بیانگر نزدیک شدن مومنتوم خرسی است، اما موضوع مهمتر شکل گیری نوسان طی مدت اخیر بوده است. این موضوع بیانگر احتمال ریزش شدیدتر و سریعتر به سمت سطح 31K$ خواهد بود. شاخص RSI هم در یک کانال نزولی قرار دارد و به نظر میرسد به منطقه اشباع فروش سقوط کند، قبل از اینکه یک بازگشت روند ایجاد شود. 

شاخص Directional Movement همچنان برای روند نزولی در حالت بدون تصمیم قرار داد از آنجایی که DI- بالاتر از DI+ قرار دارد. مقدار ADX در 18 قرار دارد، اما در زمان نگارش مطلب در حال حرکت به سمت بالا بود. یک حرکت بالای 25 میتواند یک روند خرسی در حال قدرتمند شدن را مشخص کند.

از آنجایی که لازم است نوسان شدیدتر و روند قوی تری در بازار  بیت کوین نمایان شود، میتوان این توصیه را برای تریدرها داشت که قبل از باز کردن یک معامله جدید، استراتژی صبر و رصد کردن بازار را انتخاب کنند.  

 

جمع بندی حرکت قیمت بیت کوین 

بازار بیت کوین در حال مناقشه بین خریداران و فروشندگان در سطح 23.6% فیبوناچی (قیمت 32,907$) بوده است. علی رغم اینکه خریداران توانستند مقداری از فشار فروش را در سطح یاد شده تعدیل کنند، قیمت در خطر کاهش شدید است. کاهشی که میتواند قیمت بیت کوین را به سمت  قیمت کف 31,107$  که در تاریخ 23 می رسیده بود، سوق دهد. 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.