بیت کوین؛ عامل حیاتی برای حفظ مومنتوم صعودی چیست؟

سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰

بیت کوین و روندهای متغیر آن تریدرها را محبور کرده به صورت روزانه حرکت‌های مختلف آن را تحلیل نمایند. از بازار به شدت گاوی تا بازار خرسی، جدیدترین تقاطع مرگ و تقاطع طلایی پیش رو، تمام حرکت های بیت کوین در چارت های مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار میگیرد. اما در این بین به نظر میرسد یکی از این تحلیل‌ها بیشتر به واقعیت نزدیک است و این سوال را در ذهن ایجاد میکند: آیا واقعا بیت کوین در مسیر شکل گیری مدل Wyckoff است؟

بیت کوین در مرحله انباشت Wyckoff است؟

اینطور به نظر میرسد. اخیرا Rekt Capital این الگو را تحلیل نموده و به نظر میرسد این انباشت (شکل گیری الگو) در حال انجام باشد، و هنوز در بازه کوتاه مدت قرار داد.

انباشت و شکل گیری الگوی Wyckoff کلاسیک تعدادی مرحله را دیکته میکند که حتما باید اتفاق بیفتند. این موضوع در انطباق با نیازمندی های هر فاز الگو است. در چارت روزانه، بیت کوین اعتبار فازهای A  و B را تایید کرده و به نظر میرسد فاز C را هم محقق نموده باشد. این حرکت مثبت یک مقاومت جدید در محدوده 36,000$ ایجاد نموده است که در مسیر حرکت به سمت 40,000$ بسیار مهم است. Rekt Capital در توییتی اشاره کرد:

 

"بیت کوین نیاز دارد تا در تایم فرم هفتگی بالای سطح 34,800$ بسته شود و این بدین معنی است که بیت کوین توانسته کف های بالاتر هفتگی و میانگین نمایی متحرک 50 هفته را حفظ کند، منطقه ای حیاتی که برای حفظ مومنتوم صعودی که از کف 29,000$ شروع شده اهمیت دارد."

 

 

برای اینکه بیت کوین بتواند وارد فاز D شود لازم است هر چه سریعتر این مقاومت از پیش روی برداشته شود. در حال حاضر، بیت کوین در شرف خروج از فاز C قرار دارد. از آنجایی که بیت کوین توانسته با موفقیت سطح 33,000$ را از مقاومت به حمایت تبدیل کند، سومین کف پایین هم در فاز C شکل گرفته است. به بیان دیگر، این موضوع تایید میکند که فاز C کامل شده است. فاز D  میتواند سقف بالاتر 38,000$ و یک تست مجدد قیمت 36,000$  را مشاهده کند.

بیت کوین در مسیر توزیع مجدد Wyckoff؟

این موضوع هم محتمل هست. زمانی که نمودار قیمت شاه سکه‌ها (بیت کوین) در تایم فریم هفتگی بررسی میشود، حرکتی بیانگر مومنتوم خرسی یا نزولی نیز قابل مشاهده است. سقف بالاتر 38K$ و تست مجدد 36K$ در فاز D انباشت، تست مقاومت و ریزش در شرایط توزیع مجدد بود. اگر بیت کوین بتواند مقاومت 38K$ را بشکند، میتواند قیمت صعودی داشته باشد، اما اگر از این قیمت سقوط کند، به روند نزولی ادامه میدهد. همانطور که اشاره شد، تایم فریم های بزرگتر ارزش بیشتری را حفظ میکنند، اما اگر بیت کوین محدوده حمایت 28K$ را از دست ندهد، توزیع مجدد نامعتبر خواهد شد.

در ادامه مسیر، بسیار مهم است که سرمایه گذاران سطوح یاد شده را به خوبی رصد کنند تا کمترین میزان ضرر را داشته باشند.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.